میهن صنعت :

قیمت گذاری دستوری خودرو چاره ساز نیست

میهن صنعت : عضو انجمن قطعه سازان در خصوص اعلام قیمت های جدید خودرو گفت: تغییر قیمت خودرو با بخشنامه و دستورالعمل چاره ساز نیست و نتیجه ای جز هرج و مرج در قیمت های بازار نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو انجمن قطعه سازان در خصوص اعلام قیمت های جدید خودرو گفت: تغییر قیمت خودرو با بخشنامه و دستورالعمل چاره ساز نیست و نتیجه ای جز هرج و مرج در قیمت های بازار نخواهد داشت. خودروسازان به روش های مختلف این کاهش قیمت ها را جبران خواهند کرد و در نتیجه مصرف کننده بر اثر هرج و مرج ناشی از دستوالعمل تغییر قیمت خودرو متضرر می شود.

رزم خواه در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود: در صورت وجود اجبار و تحمیل در کاهش قیمت خودرو، ضربه مهلکی به صنعت قطعه سازی وارد خواهد شد.  70 الی 80 درصد از ارزش قیمت خودرو مربوط به قطعات آن است و ممکن است با شرایط موجود همین تعداد باقیمانده از قطعه سازان مجبور به تعطیلی کارگاههای خود و پایان فعالیت شوند و در نهایت صنعت خودرو سازی متضرر شود.

وی ادامه داد: در کاهش قیمت خودرو هیچ گونه ملاحظه اقتصادی منظور نشده و تقریبا بدون محاسبه و دلیل منطقی صورت گرفته است و قطعا در آینده منجر به بحران های جدیدی در صنعت خودرو خواهد شد.

این عضو انجمن قطعه سازان در خصوص حل مشکلات کنونی قطعه سازان اظهار داشت: در حال حاضر صنعت قطعه سازی با مشکلات درونی اعم از نداشتن استراتژی در صنعت خودرو و قطعه سازی، نداشتن دانش فنی، سوء مدیریت شرکت ها و کارخانجات و مشکلات بیرونی مانند تحریم ها، سیاست های دولت، سیاست بانک ها و نظام مالی، مواجه است که هر کدام از این موارد راهکار خاص خود را دارند که با شرایط کنونی و سیاست های دولت فعلی به نظر می رسد راه حلی برای این مشکلات در دست نیست. امید است در آینده با برنامه ریزی صحیح و تصمیمات منطقی این مشکلات مرتفع گردد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=17150
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه