میهن صنعت :

قیمت گذاری قطعات مستلزم تیم کارشناسی قوی در شورای رقابت است

میهن صنعت : دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت : بررسی نهاده های تولید قطعات و کاهش قیمت آنها ،کاهش ضرر و زیان قطعه سازان و خودروسازان را در پی خواهد داشت .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، احمد نعمت بخش افزود : بررسی قیمت نهاده های تولید و قیمت گذاری قطعات اقدام بزرگی است و معلوم نیست که شورای رقابت با بدنه کارشناسی موجود چگونه می خواهد این کار بزرگ را انجام دهد؟

وی تصریح کرد : این کار شورای رقابت به سهولت امکان پذیر نیست چرا که سرو سامان دادن به آن، کار بسیار مشکلی است به همین جهت طرح این مسائل با هدف امیدواری دادن به مردم در جهت کاهش قیمت خودرو قطعا اقدام صحیحی نیست زیرا با کاهش قیمت نهاده های تولید و  قیمت گذاری قطعات ،در شرایط فعلی صرفا می توان ضرر خودروسازان را کاهش داد.

وی همچنین با اشاره به اینکه بررسی قیمت نهاده های تولید اقدامی شدنی است تاکید کرد : نهاده های تولید مانند مس ، فولاد ، آلومینیوم ، مواد پلیمری و … علاوه بر استفاده در صنعت قطعه سازی ، در شرکتهای خودروساز نیز استفاده می شود بنابراین بررسی قیمت نهاده های تولید خودرو که تعداد زیادی را شامل نمی شود به نظر اقدامی شدنی است ولی این ابهام وجود دارد که چگونه شورای رقابت، قیمت فولاد مبارکه را که به جهت عرضه در بورس دائما قیمت آن در حال افزایش است را می خواهد کاهش دهد! بدیهی است  با این کار کل سیستم سازمان بورس زیر سوال خواهد رفت .

وی افزود : البته تعیین قیمت تمام قطعات یک خودرو با تیم کارشناسی که در شورای رقابت وجود دارد اقدام بسیار سخت و اصولا غیر ممکنی است اما در رابطه با قیمت نهاده های تولید خودرو به جهت تعداد کم آنها ،چنانچه شورای رقابت بتواند راهکاری پیدا کنند تا از افزایش بیش از حد قیمت آنها جلوگیری شده و قیمت آنها تا حدودی تعدیل شود قطعا کمک مهمی به صنعت کشورخواهد بود.

دبیر انجمن خودروسازان ایران در ادامه با تاکید بر اینکه بررسی قیمت قطعات مستلزم وجود تیم کارشناسی قوی و صرف زمان زیادی است، به خبر خودرو گفت : طرح شورای رقابت مبنی بر بررسی قیمت قطعات خودرو که برای هر خودرو  هزاران  قلم می شود مسلما اقدامی غیر ممکن است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=18203
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه