میهن صنعت :

لازمه افزایش تولید خودرو تقاضای بازار است

،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی کشش و تقاضای بازار را لازمه افزایش تولید خودرو دانست و گفت: تولید جزء فعالیت های اقتصادی است .در فعالیت های اقتصادی غالباً تولید به قصد انبار کردن خودرو صورت نمی گیرد بلکه تولید برای اهداف فروش در بازار درنظر گرفته م


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو ،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی کشش و تقاضای بازار را لازمه افزایش تولید خودرو دانست و گفت: تولید جزء فعالیت های اقتصادی است .در فعالیت های اقتصادی غالباً تولید به قصد انبار کردن خودرو صورت نمی گیرد بلکه تولید برای اهداف فروش در بازار درنظر گرفته می شود.

ایرج ندیمی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: کشش و تقاضای بازار میزان تولید خودرو را مشخص می کند بنابراین شرایط بازار ،آینده صنعت خودرو را از لحاظ تولید مشخص می کند.

وی با بیان این مطلب که میزان تولید خودرو  باید تحت تاثیر قیمت سوخت صورت گیرد گفت: با شروع اجرای قانون هدفمندی یارانه ها لازم است تولید تحت تاثیر قیمت سوخت قرار گیرد  یعنی اگر میزان و افزایش قیمت سوخت  در تولیدات رعایت نشود طبیعتاً افزایش تولید با مشکل مواجه می شود.

وی افزود: ممکن است در چند سال آینده به دلیل تغییر الگوی مصرف و کاهش تقاضای بازار که با آن روبرو هستیم تولیدات کاهش یابد و مردم از خرید خودرو اجتناب کنند زیرا در آینده مردم با معضلات معیشتی مواجه هستند و برای خرید و نگهداری خودرو با مشکل روبرومی شوند بنابراین خودروسازان باید سعی کنند به سمت تولید خودرو های ارزان قیمت گام بردارند.

وی خواستار کاهش هزینه ها در تولید خودرو شد و گفت: اگر خودروسازان کشور نتوانند هزینه های تولید را بطور جامعی کنترل کنند طبیعتاً نمی توانند جذابیتی برای خرید خودرو ایجاد کنند و هر ساله شاهد کاهش تولید خودرو در کشور خواهیم بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتیکه مردم از لحاظ مالی تامین باشند خودرو خریداری می کنند که این تامین مالی یا از طریق لیزینگ صورت می گیرد یا از سایر طرق انجام می شود.

 عضو كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به اهميت صنعت خودرو در ميان صنايع كشور تصريح كرد : خودروسازي، شاخص صنعت کشور است ولی ظاهرا اين صنعت نیاز به تحول دارد، زیرادر فضای کنونی با توجه به اینکه منابع درآمدی کشور مانند سابق نیست، اگر خودروسازان بخواهند همانند گذشته عمل كنند قطعاً در آينده نزديك با مشكلات متعددي روبرو خواهند شد.

وی در پایان گفت: لازمه حیات صنعت خودرو کشور کاهش هزینه ها  در آینده است تا این صنعت بتواند به تولید ادامه دهد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2701
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه