مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم تأکید کرد

لزوم افزایش تعامل صنعتگران با مخترعان کشور

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم بر لزوم افزایش تعامل صنعتگران با مخترعان کشور تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، امیر طیبی‌نژاد اظهار کرد: در ادامه برنامه‌های مشترک این شرکت با مرکز رشد دانشگاه قم تور فناوری بازدید از ششمین جشنواره اختراعات استان‌های کشور با عنوان کوهرنگ برگزار شد.

وی افزود: در این تور که مدیران، کارشناسان و فعالان واحدهای صنعتی فعال در حوزه‌های مکانیک، صنایع نفت و گاز، پلیمر، مواد غذایی، شیمی، لوازم خانگی و … استان حضور داشتند، از 200 اختراع ارائه شده توسط مخترعین بازدید و از نزدیک با نوع فعالیت، نحوه تعامل با مخترعان و امکان به‌کارگیری اختراعات در صنعت و تولید و تجاری‌سازی آنها آشنا شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با مثبت ارزیابی کردن این گونه تورهای فناورانه برای تولید و صنعت گفت: بر اساس اذعان کارشناسان و فعالان بخش تولید و صنعت، یکی از فاکتورهای مهم کشورهای در خال توسعه و پیشرفته استفاده و به‌کارگیری طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه، خلاقیت و اختراعات در تولید و صنعت است.

طیبی نژاد تلاش و سیاست راهبردی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را نزدیکی بدنه صنعت با تشکل‌ها و مراکز علمی، تحقیقاتی با نگاه فناورانه و تجاری کردن دستاوردهای علمی آنها برشمرد و بر ضرورت تعامل بیشتر شرکت شهرک‌های صنعتی قم با سایر مراکز علمی و دانشگاهی تأکید کرد.

وی تأکید کرد: این خواست رهبر انقلاب و دولت است که دانش بومی، اختراعات و تجربیات به دست آمده در کشور به طرح‌های کاربردی و اجرایی تبدیل شوند و ما برای تحقق این مهم تمام تلاش و ظرفیت خود را به‌کار خواهیم گرفت و تعامل ما با مرکز رشد دانشگاه قم نیز بر همین مسیر پایه‌گذاری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت نمایشگاه اختراعات کوهرنگ اشاره و خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه مخترعان و اختراعات آن‌ها در زمینه‌های مکانیک، کشاورزی، پزشکی، الکترونیک، پلیمر و دیگر حوزه‌های فناورانه از 6 استان اصفهان، تهران، قم، مرکزی، البرز و چهارمحال و بختیاری حضور داشتند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=101771
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه