میهن صنعت :

لزوم افزایش قیمت خودرو متناسب با سیر منطقی مولفه های تولید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : خودروسازان برای تداوم حضور در عرصه تولید ، باید تلاش کنند تا قیمت تمام شده محصولات با هزینه های جاری برابری نماید.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : خودروسازان برای تداوم حضور در عرصه تولید ، باید تلاش کنند تا قیمت تمام شده محصولات با هزینه های جاری برابری نماید.

سید محمد میر محمدی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : در راستای این امر یا باید به خودروسازان یارانه اختصاص یابد و یا اینکه ضمن کنترل قیمت و نظارت، هزینه های تمام شده آنها به صورت واقعی در سود معین لحاظ شود.

وی تصریح کرد : چنانچه زمانی خودروسازان بخواهند مستقل عمل نموده و از منابع دولتی قطع و رها شوند ، ضمن اینکه باید هزینه های جاری را با قیمت تمام شده تطبیق دهد ، الزاما باید بحث بهره وری و مدیریت بر هزینه ها از سوی خودروسازان و اساسا بخش صنعت بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و در این راستا فعال تر از قبل عمل شود.

وی ضمن اشاره به افزایش قیمت خودرو متناسب با افزایش منطقی مولفه های تولید، تاکید کرد  : در شرایطی که قیمت دستمزد و قطعات و به طور کلی همه مولفه های تولید به نحو منطقی افزایش یافته است طبعا قیمت خودرو نیز باید در همین راستا و به همان نسبت افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت خودرو باید بر اساس ضرورتی صورت گیرد ، خاطر نشان کرد : قطعا با افزایش عوامل دخیل در تولید خودرو ، بخشی از این هزینه های با افزایش بهره وری و مدیریت بر هزینه ها جبران خواهد شد اما بخش دیگری از آن نیز یا باید به صورت اختصاص یارانه به خودروساز باشد و یا با افزایش قیمت،  بخشی از این هزینه ها تامین شود .

نماینده گلپایگان و خوانسار در خانه ملت در ادامه کنترل و نظارت را در راستای افزایش قیمت خودرو ، منطقی و ضروری دانست و گفت : اصولا باید میزان افزایش واقعی قیمت خودرو از سوی دستگاهی مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و سپس شرکتها نسبت به افزایش اقدام نمایند تا در این راستا نه تولید کننده متضرر شده و ادامه تولید را داشته باشد و نه مصرف کننده مجبور به پرداخت قیمتی فراتر از قیمت واقعی خودرو گردد که در حق وی اجحاف شود.

میرمحمدی اظهار داشت : البته باید این افزایش قیمت به تناسب جهش قیمتی که در بازار نسبت به همه عوامل تولید وجود دارد، صورت گیرد البته به جهت اینکه بازار اغلب کالاها، رقابتی است به هر میزان تولید کننده قیمت محصولاتش را رقابتی تری عرضه کند  و با توجه به بهره وری و استفاده کامل از هزینه ها ، هزینه های سربار را مدیریت کند قطعا در بازار رقابت بهتر محصولات خود را به فروش خواهد رساند.

وی  تاکید کرد : باید میزان افزایش قیمت خودرو پس از بررسی کارشناسی ، تعیین و سپس اعمال شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2716
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه