لزوم بازنگری در هزینه های تحمیلی به خودروسازان

میهن صنعت :

به گزارش میهن صنعت به نقل از خبرخودرو ، نرخ خودرو در کشور تابع مؤلفه های زیادی است که یکی از اجزاء مهم آن هزینه هایی است که از سوی سازمان های مختلف از جمله گمرک تحمیل می شود در حال حاضر هزینه های گمرکی حدود 25 درصد از قیمت تمام شده محصول را شامل می شود و در شرایطی که خودروسازان با مشکلات عدیده ای رو به رو شده اند و نیاز جدی به کمک دولت و یافتن راه حلی برای برون رفت از بحران را دارند ، به نظر می رسد تجدید نظر در نرخ موضوع مورد اشاره می تواند کمک خوبی را برای خودروسازان به دنبال داشته باشد.

همه می دانیم که به موازات مشکلات ناشی از تحریم، قوانین حاکم بر شرایط کسب و کار نیز مشکلات زیادی را برای خودروسازان سبب ساز شده است و علیرغم چند برابر شدن نرخ مواد اولیه که تأثیر مستقیمی در قیمت تمام شده محصول دارد قیمت محصول تابع شرایط بازار نبوده و همواره تحت نظارت و فشارهای غیرکارشناسانه قرار دارد به گونه ای که احساس می شود برخی با ندانم کاری های خود خواسته یا ناخواسته تیشه به ریشه صنعت خودرو می زنند و به بهانه حساس بودن بازار خودرو، حاضر به واقعی کردن نرخ آن نیستند .

واقعا آیا این افراد به فکر منافع مصرف کنندگان خودرو هستند؟ آیا سرنوشت  صنعت خودرو برایشان مهم است؟ و یا صرفا در پی تحمیل نظرات غیرکارشناسی خود هستند؟

همانطوری که گفته شد یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در قیمت تمام شده خودرو اعمال نرخ حقوق و عوارض گمرکی است که دولت می تواند با تعدیل در آن در سر و سامان دادن به اوضاع خودروسازان قدم مناسبی بردارد و حالا باید دید آیا دولت برای ارتقاء میزان رضایتمندی مصرف کنندگان و همچنین کمک به خودروسازان حاضر خواهد شد نرخ عوارض گمرکی را کاهش دهد و با این کار از فشار حاکم بر خودروسازان بکاهد؟ یا همچنان این شرایط ادامه خواهد داشت؟

این سوالی است که انتظار داریم کارشناسان حوزه خودرو پاسخ مناسبی برای آن داشته باشند.  

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8901
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه