میهن صنعت :

لزوم تامین منابع ارزی و ریالی صنعت خودرو

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت : از مباحث کلی که باید در حوزه تولید و صنعت خودرو در کمیسیون ویژه تولید به آنها پرداخته شود رفع مشکل تامین منابع مالی در هر دو بخش ارزی و ریالی است.


به گزارش میهن صنعت ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت : از مباحث کلی که باید در حوزه تولید و صنعت خودرو در کمیسیون ویژه تولید به آنها پرداخته شود رفع مشکل تامین منابع مالی در هر دو بخش ارزی و ریالی است.

جعفر قادری افزود : باید مراقب بود ارز محدودی که امروز وجود دارد صرفا برای پاسخ گویی به نیازهای سفته بازی به کار گرفته نشود و در اختیار تولید کنندگان قرار داده شود.

وی تاکید کرد : باید نیازهای ارزی تولید کنندگان تامین شود و به سمت بازارهای تولیدی و استفاده از تسهیلات بانکی سوق داده شود .

وی همچنین بر لزوم کاربرد سایر راهکارها جهت تامین منابع مالی شرکتها خودروساز و صنعتی پرداخت و گفت : استفاده از ابزارهایی چون فروش اوراق مشارکت و سایر شیوه های تامین مالی باید به نحوی بکار گرفته شود که بتواند مشکل تولید کنندگان را برطرف نماید.

وی گفت : هدایت تقاضای های داخلی به سمت تولیدات داخلی از دیگرمحورهایی است که باید در کمیسیون ویژه حمایت از تولید مورد توجه قرار گیرد .

وی در این راستا کمک به تامین نیازهای اطلاعاتی ، تخصصی و فنی و مهندسی را از دیگر اقدامات مهم کمیسیون ویژه در حمایت از بخش های تولیدی و صنعتی عنوان کرد و اظهار داشت : قطعا تامین دانش فنی و تخصصی صنایع مختلف خصوصا شرکتهای خودروساز می تواند در این شرایط وضعیت رقابتی این صنایع را در بازارهای جهانی حفظ نماید.

نماینده شیراز در خانه ملت در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، بر وجود هر گونه منع قانونی در اختصاص درصدی از منابع صندوق توسعه ملی به صنایع تولیدی و صنعت خودروسازی خبر داد و گفت : بر اساس قانون صندوق توسعه ملی می تواند بخشی از منابع خود را جهت سرمایه گذاری ثابت و در گردش به بخش صنعت و تولید اختصاص دهد بنابراین تامین منابع مالی و نقدینگی شرکتهای خودروساز از صندوق توسعه ملی محدودیت و منع قانونی را به دنبال ندارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3792
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه