میهن صنعت :

لزوم تعامل خودروسازان با خانه صنعت و معدن

رییس شبکه های خانه صنعت و معدن ایران خواستار مشارکت خودروسازان با خانه صنعت و معدن شد و گفت: با حضور بخش خصوصی واقعی کسادی از صنعت خودرو رخت بربسته و این صنعت شکوفا خواهد شد.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو ، رییس شبکه های خانه صنعت و معدن ایران خواستار مشارکت خودروسازان با خانه صنعت و معدن شد و گفت: با حضور بخش خصوصی واقعی کسادی از صنعت  خودرو رخت بربسته و این صنعت شکوفا خواهد شد.

هادی غنیمی فرد در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودروگفت: بخش خصوصی به دنبال افزایش سود آوری در صنعت است ودر صورتیکه شرکت های خودروسازی بصورت واقعی خصوصی شوند هیچ قدرتی قادر به مقابله با این صنعت نخواهد بود.

وی افزود: طبق جلساتی  که با روسای شرکت های خودروسازی داشتم به عینه مشاهده کردم که این شرکت ها با تمام توان به تولید می پردازند ولی برخی مجموعه ها با سنگ اندازی در راه تولید مانع ادامه فعالیت خودروسازان می شوند.

وی تصریح کرد:برخی سازمانها به بهانه هایی مانند نصب ایربگ که در هیچ نقطه از دنیا جزء استاندارد های اجباری محسوب نمی شود خودروسازان را زیر فشار قرار می دهند ولی در صورتیکه این صنعت به بخش خصوصی واقعی واگذار شود و صنعت خودروسازی با خانه صنعت و معدن مشارکت و تعامل تنگاتنگی داشته باشد می توانند جلوی فشار های مختلف ایستاده وبه تولید بپردازد.

 هادی غنیمی فرد افزود: با توجه به ضرورت ایفای نقش بیشتر بخش خصوصی در اقتصاد کشور وصنعت خودروسازی به منظور دستیابی به اهداف خصوصی سازی در راستای اصل 44 قانون اساسی، شرایط باید به گونه ای فراهم شود تا زمانی که به وضع قوانین مقررات جدید برای فعالیت این بخش نیاز داریم، از بخش خصوصی برای طراحی و تدوین مقررات ضروری، بهره بگیریم..

وی با بیان اینکه هم اکنون مقررات حاکم برای فعالیت بخش خصوصی توسط بخش دولتی تدوین می شود تصریح کرد:  هم اکنون بخش دولتی در بخش خصوصی به دخالت بسیاری می پردازد در حالیکه بخش دولتی قادر به درک تمام ابعاد مشکلات  بخش خصوصی در کشور نیست.

رئیس خانه صنعت و معدن با اشاره به جایگاه نهادهای خصوصی در کشور افزود: با توجه به باز شدن پیش فضای بخش خصوصی برای ایجاد تحرک و نشاط در فعالیت های اقتصادی کشور، در ابتدا لازم است تا فرهنگ سازی مناسبی برای انجام هر گونه اقدامی از سوی این بخش ایجاد و سپس مقدمه حضور بخش خصوصی در تمام رشته ها و فعالیت های اقتصادی از جمله خودروسازی فراهم شود.

غنیمی فرد بر لزوم آموزش به افراد و فعالان بخش خصوصی تاکید کرد وگفت: مهم ترین مسئله در انجام تحرک اقتصادی از سوی بخش خصوصی در صنعت خودرو اعتقاد به اجرای تمام امورات است به بیان دیگر بخش خصوصی باید بداند که خود قادر است با استفاده از پتانسیل و ظرفیت های موجود بیش ترین نقش را در اداره صنعت خودروسازی ایفا کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2407
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه