میهن صنعت :

لزوم تلاش مجلس نهم در ارائه بسته های حمایتی به صنعت خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، با قابل قبول دانستن روند استانداردسازی خودروهای تولیدی در کشور گفت : قطعا استاندارد خودروهای موجود در کشور در برخی زمینه ها در شرایط ایده الی قرار ندارند.


 به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، با قابل قبول دانستن روند استانداردسازی خودروهای تولیدی در کشور گفت : قطعا استاندارد خودروهای موجود در کشور در برخی زمینه ها در شرایط ایده الی قرار ندارند.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : در حال حاضر استاندارد خودروهای موجود در کشور با استانداردهای اروپایی فاصله دارد.

وی تصریح کرد : البته در این راستا مجلس نهم باید تلاش نماید با تصویب طرح هایی، بسته های حمایتی را در اختیار خودروسازان قرار دهد تا با توجه به این بسته ها شرکتها را ملزم به رعایت قوانین موجود در خصوص کیفیت و استاندارد نمایند.

وی تاکید کرد : در واقع با ارائه این تسهیلات امتیازی به شرکتها ارائه و امتیازی نیز در این راستا از خودروسازان دریافت خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم نظارت بر خودروسازان در راستای ارائه بسته های حمایتی و عمل به قوانین و استانداردها ، گفت : در حال حاضر به جهت وجود برخی مشکلات در شرکتهای خودروساز، به نظر می رسد فشار بر شرکتها در خصوص رعایت کیفیت و استانداردهای ایده ال در صنعت خودرو امکان پذیر نیست.

نماینده رباط کریم در خانه ملت تاکید کرد : ابتدا باید با حمایت از خودروسازان، مشکلات فراروی صنایع خودروسازی کشور حل و سپس در خصوص اجرای کیفیت و استانداردها در صنعت خودرو گامهایی برداشته شود.

نکو با اشاره به لزوم تصویب قوانینی جهت رعایت استانداردها در صنعت خودرو و اجبار شرکتها در این راستا گفت : پیش از هر گونه اجبار یا تصویب قوانین باید از صنعت خودرو حمایت شود که در حال حاضر بحث نجات صنایع از وضعیت موجود مهمترین مشکل صنعت خودرو کشور است.

وی تاکید کرد : برای دستیابی به استانداردهای بالا  و مورد اجرا در دنیا در صنعت خودرو ، باید حمایت ویژه ای از این صنعت صورت گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2593
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه