میهن صنعت :

لزوم توجه به حوزه صادرات خودرو با افزایش نرخ ارز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، افزایش قیمت خودرو را ناشی از کاهش تولید در این بخش دانست و گفت : در شرایط موجود تنها راه کاهش قیمت خودرو، افزایش تولید است.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، افزایش قیمت خودرو را ناشی از کاهش تولید در این بخش دانست و گفت : در شرایط موجود تنها راه کاهش قیمت خودرو، افزایش تولید است.

 

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : بر اساس چشم انداز توسعه صنعت خودرو ، تا سال 1404 باید تولید خودرو به 3 میلیون دستگاه افزایش یابد که قطعا این میزان تولید با فروش بیشتر و دریافت سود بالاتر در کاهش قیمت خودرو نیز تاثیر گذار خواهد بود به طوری که سود بیشتر از محل تولید کسب خواهد شد.

وی تصریح کرد : مشکلی که امروز عمدتا در شرکتهای خودروساز رخ داده ،کاهش تولید است که اغلب این شرکتها کاهش نقدینگی و افزایش نرخ مواد اولیه ناشی از افزایش قیمت دلار را، مهمترین دلیل افت تولید مطرح می کنند .

وی در ادامه به امکان کاهش قیمت خودرو در کشور پرداخت و گفت : مادامی که بخواهیم قیمت خودرو در کشور کاهش یافته و متعادل شود ضمن اینکه دولت ، بانکها و تولید کنندگان باید همت و تلاش لازم را در جهت افزایش تیراژ تولید خودرو نمایند ؛ در این راستا و در حوزه سرمایه در گردش نیز به باید شرکتها کمک شود.

وی تصریح کرد : در صورتی که شرکتهای خودروساز و قطعه ساز در بحث سرمایه در گردش و رفع مشکلات نقدینگی کمک و حمایت شوند ضمن اینکه خرید مواد اولیه با قیمتهای ارزان تری تهیه می شود ، موجب افزایش تیراژ تولید خودرو و در این راستا سرشکن شدن هزینه تولید و کاهش قیمت خودرو خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه افزایش قیمت خودرو، ناشی از کاهش تولید است ،به تاثیر آزادسازی قیمت خودرو در تعادل قیمت در این بخش پرداخت و افزود :قطعا آزادسازی قیمت خودرو راهکار مناسبی جهت تعدیل و کاهش قیمت خودرو نیست و تنها راهکار در این راستا افزایش تیراز تولید خودرو است .

نماینده شهریار در خانه ملت همچنین توجه بیشتر به صادرات خودرو را در شرایط موجود توجیه پذیر و دارای منافع اقتصادی دانست و گفت : از انجا که با  افزایش نرخ ارز ، صادرات نیز توجیه اقتصادی را به همراه دارد بنابراین با افزایش تولید و توجه به صادرات ،طبعا سود بیشتری نصیب کشور و صنعت خودرو خواهد شد.

گروسی افزود : در حال حاضر تلاش و تاکید مجلس نیز بر افزایش تولید خودرو است تا در راستای بازار مساعد و توجیه اقتصادی صادرات  خودرو ، صادرات در این بخش افزایش یابد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2732
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه