وزیر صنعت، معدن و تجارت:

لزوم جلوگیری از افزایش قیمت با بالارفتن بهره وری

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بخشی از صنعت خودرو نیازمند واردات برخی از قطعات هستیم و ممکن است نیاز به افزایش قیمت‌ باشد اما باید با بالارفتن بهره‌وری از افزایش بی‌رویه قیمت جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم تحویل 250 خودرو تجاری سایپا گفت: امیدواریم تا پایان سال 97 بخش اعظم پروژه نوسازی ناوگان انجام شود، چراکه نوسازی ناوگان موجب کاهش میزان مصرف سوخت و بالارفتن ایمنی جاده های کشور خواهد شد.

وزیر صنعت افزود: هزینه های واردات مربوط به CKD خودرو که از محل ذخیره سازی انرژی صورت می‌گیرد را به حوزه های وزارت نفت پرداخت خواهیم کرد.

شریعتمداری ادامه داد: صندوق توسعه ملی به عنوان یک مجموعه تامین مالی در نظام بانکی عمل خواهد کرد و سپس با تامین منابع خارجی طی پنج سال آتی هزینه های مربوطه را جایگزین خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در بخشی از صنعت خودرو نیازمند واردات برخی از قطعات هستیم. حقوق و دستمزد نیز افزایش یافته و ممکن است نیاز به افزایش قیمت‌ باشد اما باید با بالارفتن بهره‌وری از افزایش بی‌رویه قیمت جلوگیری کرد.

وزیر صنعت در خصوص افزایش قیمت خودروهای داخلی اظهار داشت: قیمت گذاری خودروهای پایین تر از 45 میلیون تومان براساس فرمول‌های شورای رقابت صورت می‌گیرد اما سایر خودروها که بیشتر از 45 میلیون توامن قیمت دارند، توسط خودروسازان و با نظارت سازمان حمایت از نظر روش قیمت‌گذاری ، تعیین می‌شوند.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=151850
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه