میهن صنعت :

لزوم حمایت مالی از صنعت خودرو برای کاهش قیمت/قیمت ها نباید دستوری کاهش یابد

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برای کاهش قیمت ها باید از صنعت خودرو حمایت ویژه شود گفت: کاهش دستوری قیمت به این صنعت و اشتغال ناشی از آن آسیب جدی می زند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، گروسی در میزگرد تخصصی خودرو  اظهار داشت: نباید تمامی مشکلات موجود در صنعت خودرو را ناشی از عملکرد خودروسازان دانست چراکه این بخش طی یک سال اخیر با مشکلات متعدد مالی مواجه بود و باید در این شرایط حمایت ویژه ای از آن می شد و نباید دو میلیون فرصت شغلی ایجاد شده در صنعت خودرو و قطعه را نادیده بگیریم.

 
وی با بیان این‌که حتی آمریکایی‌ها نیز در جریان بحران اقتصاد جهانی مبلغ زیادی را به صنایع خودروسازی خود پرداخت کرده‌اند، افزود: هم اکنون با گران شدن نرخ مواد اولیه‌ای چون فولاد،‌ آلومینیوم، مواد پلیمری، تایر و غیره ،قیمت خودرو افزایش یافته است و نمی‌توان به صورت دستوری تنها قیمت خودرو را کاهش داد.
 
گروسی ادامه داد: اردیبهشت ماه امسال در جلسه کارگروه حمایت از تولید تصمیم گرفته شد به دلیل مطالبات بالای قطعه‌سازان از خودروسازان، دو هزار میلیارد تومان به ایران خودرو و سایپا پرداخت شود اما تاکنون این امر محقق نشده است.
 
وی با بیان این‌که کاهش یک دفعه تعرفه واردات خودرو به صنعت داخلی آسیب خواهد زد تصریح کرد: این که یک جانبه عنوان کنیم که خودروسازان خیانت کرده‌اند و باید همه حمایت های قبلی از این صنعت برداشته شود ،تنها موجب نابودی این صنعت و صنعت قطعه خواهد شد.
عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: انتظار داریم دولت ارز مبادلاتی خودروسازان و قطعه‌سازان را تامین کند همچنین تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی مصوب صنعت خودرو نیز به سرعت پرداخت شود.
 
وی افزود: همچنین قیمت مواد اولیه دولتی مانند فولاد، مس و محصولات پتروشیمی نیز کاهش یابد تا خودروسازان بتوانند با کاهش یافتن هزینه‌های تولید قیمت فروش محصولات خود را کاهش دهند.
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13537
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه