میهن صنعت :

لزوم حمایت و بخشودگی دولت نسبت به جرایم دیر کرد مالیاتی قطعه سازان

میهن صنعت : عضو انجمن قطعه سازان با اشاره به افزایش قیمت تمام شده قطعات خودرو گفت : در این شرایط تغییر و تحولات اقتصادی معمولا دولت ها برای حمایت از تولید بخشی از مالیات ها از جمله مالیات عملکرد و ارزش افزوده را به تولید کنندگان می بخشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت ، عضو انجمن قطعه سازان با اشاره به افزایش قیمت تمام شده قطعات خودرو گفت : در این شرایط  تغییر و تحولات اقتصادی معمولا دولت ها برای حمایت از تولید بخشی از مالیات ها از جمله مالیات عملکرد و ارزش افزوده را به تولید کنندگان می بخشند.

محسن رزم خواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : درخواست تولید کنندگان و قطعه سازان در این شرایط این است جرایم دیر کرد مالیات بر ارزش افزوده قطعه سازان را مورد بخشودگی قرار دهند.

وی گفت : در صورتی که دولت حمایت های لازم از جمله بخشودگی مالیاتی ، ارائه تسهیلات با نرخ بهره بانکی کم به تولید را نداشته باشد قطعا بسیاری از تولید کنندگان صدمه دیده  و نابود خواهند شد.

وی افزود : تا کنون تعداد بسیاری از قطعه سازان تا کنون موفق به دریافت مالیات بر ارزش افزوده پرداختی به خودروسازان نشده اند.

 

وی تصریح کرد : هم اکنون قطعه سازان مالیات بر ارزش افزوده  واحد های تولیدی را به سازمان امور مالیاتی پرداخت می کنند در حالی که پول مالیات بر ارزش افزوده در هنگام خرید به حساب خودروساز واریز می شود اما شرکتها خودروساز نیز این مبالغ را به قطعه سازان پرداخت نمی کند تا قطعه سازان با سازمان مالیاتی تسویه حساب نمایند.

وی افزود : رفع این مشکل مستلزم پرداخت به موقع مالیات بر ارزش افزوده قطعه سازان به خودروسازان است از سویی توقع و در خواست سازمان امور مالیاتی در شرایط نا مناسب و ناهنجار اقتصادی برای کمک به صنعت قطعه سازی بخشی یا همه مالیات بر ارزش افزوده را دریافت نکنند

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12169
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه