میهن صنعت :

لزوم کاهش قیمت خودرو / پیگیری درخواست کاهش تعرفه واردات خودرو

میهن صنعت : رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با انتقاد از شیوه جدید قیمت‌گذاری خودرو بر ضرورت کاهش قیمت این محصول به دلیل تخصیص ارز مبادلاتی به خودروسازان تاکید کرد.

به گزارش میهن صنعت، رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با انتقاد از شیوه جدید قیمت‌گذاری خودرو بر ضرورت کاهش قیمت این محصول به دلیل تخصیص ارز مبادلاتی به خودروسازان تاکید کرد.

 

سیدمحمد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مصوبه جدید قیمت‌گذاری دست خودروسازان را برای تعیین هر قیمت دلخواه برای خودروهای تولیدی باز گذاشته است.

 

وی با بیان اینکه این مصوبه عملا به معنای کنار گذاشتن سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از نظارت بر عملکرد خودروسازان است، خاطرنشان کرد: با این مصوبه خودروساز می‌تواند با مدیریت و کاهش عرضه قیمت‌های بازار را افزایش داده و به تناسب ‌آن نرخ فروش محصولات خود را نیز در حد دلخواه افزایش دهد.

 

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: رفتار خودروسازان داخلی نشان داده که برخی به هیچ وجه به تعهدات خود در زمینه افزایش عرضه و تنظیم بازار پایبند نیستند به‌گونه‌ای که چهار ماه پیش نیز خودروسازان به شرط تنظیم بازار مجوز افزایش قیمت را دریافت کردند اما باز هم در چند هفته اخیر با قطع عرضه موجب رشد نجومی قیمت خودروها در بازار شدند.

 

وی افزود: در این شرایط هشدار می‌دهیم در صورتیکه خودروسازان با سوءاستفاده از مصوبه جدید قیمت رسمی محصولات خود را به صورت نامتعارف افزایش دهند برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان درخواست کاهش تعرفه واردات این محصول را به مراجع مربوطه ارائه و پیگیری خواهیم کرد.

 

جعفری تصریح کرد: با توجه به تخصیص ارز مبادلاتی به خودروسازان و با توجه به آنکه هزینه‌های تامین ارز آن‌ها حداقل 20 درصد کاهش خواهد یافت، قیمت رسمی خودروهای تولیدی نه افزایش بلکه باید کاهش یابد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=10716
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه