میهن صنعت:

لغو تحریم‌های ۷ شرکت و بانک ایرانی خشم آمریکا را برانگیخت

میهن صنعت: لغو تحریم هفت شرکت و بانک ایرانی با حکم دادگاه عمومی اروپا، خشم آمریکا را برانگیخت و این کشور در بیانیه‌ای از این موضوع ابراز ناامیدی کرد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دادگاه عمومی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه هفت بانک و شرکت ایرانی را روز جمعه طی حکمی لغو و اعلام کرد که شواهد کافی برای اعمال این تحریم‌ها وجود ندارد.

 

این دادگاه اروپایی در حکم خود اعلام کرد که اتحادیه اروپا به اشتباه حساب‌های پست بانک ایران، شرکت بیمه ایران، شرکت کشتیرانی گود لاک، بانک توسعه صادرات ایران، بانک اینترنشنال پرشیا، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و بانک رفاه کارگران را توقیف کرده و آنها مورد تحریم قرار داده است.

یک سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از تصمیم این دادگاه اروپایی بسیار ناامید شدیم.

پس از آن، وزارت‌ خزانه‌داری آمریکا، شش شخص حقیقی و چهار شرکت تجاری ایرانی را به دلیل ارتباط با فروش نفت ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

به گزارش فارس در ابتدای سال 2012، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه بخش نفت و بخش‌های مالی ایران اعمال کرده‌اند تا مانع خرید نفت ایران از سوی کشورهای دیگر و انجام مبادلات مالی با بانک مرکزی این کشور شوند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=24742
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه