عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس :

لغو تحریم‌ های ایران باید در زمان مشخص انجام شود /مجلس مخالف فرسایشی شدن مذاکرات است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: لغو تحریم‌های ایران باید در یک چارچوب و زمان مشخص انجام شود و مجلس مخالف فرسایشی شدن مذاکرات و زمانبر شدن گفتگوهای برجامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه علت عدم لغو تحریم‌ ها بروکراسی پارلمانی است، گفت: مجلس شورای اسلامی نه تنها مانع رفع تحریم‌ها نشده است، بلکه با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران نشان داد که به دنبال رفع کامل تحریم‌ها است.

وی بیان کرد: البته نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به ویژه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقدند که روند برجام و مذاکرات باید در یک زمان مشخص انجام شود نه اینکه مذاکرات چندین سال استمرار داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ما معتقدیم که لغو تحریم‌ های جمهوری اسلامی ایران باید در یک چارچوب مشخص و از سوی دیگر در یک زمان مشخص انجام شود و ما مخالف فرسایشی شدن مذاکرات و زمانبر شدن گفتگوهای برجامی هستیم.

حیدری ادامه داد: چندین سال است که مذاکرات برجام در حال انجام است اما هنوز هم به نتیجه مشخصی نرسیده است.

وی اظهار داشت: مجلس در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ ها و صیانت از حقوق ملت ایران، زمان و روند مذاکرات را کاملاً مشخص کرده است و اگر برجام در این مقاطع زمانی که در قانون آمده به نتیجه مشخصی نرسد، جمهوری اسلامی ایران هم باید اقدامات لازم و متقابل را انجام دهد.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران باعث شد که کشورهای طرف مقابل ما در برجام متوجه شوند که ایران در لغو کامل تحریم‌ها مُصر است و اگر تحریم‌ها لغو نشود، ما هم به تعهدات خود در برجام برنمی گردیم./مهر

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=226325
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه