«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

لیفان 820 پرچمداری از شرق

در بین برند‌های چینی که وارد بازار ایران شدند و در حال حاضر نیز حضور دارند، لیفان از قدیمی‌ترین آنها محسوب می‌شود. برندی که ورودش با مدل 520 شروع شد اما به علت هم سگمنت بودن با رقبای داخلی و قیمتی بالاتر از آنها، نتوانست جایگاه مناسبی را برای خود دست و پا کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در بین برند‌های چینی که وارد بازار ایران شدند و در حال حاضر نیز حضور دارند، لیفان از قدیمی‌ترین آنها محسوب می‌شود. برندی که ورودش با مدل 520 شروع شد اما به علت هم سگمنت بودن با رقبای داخلی و قیمتی بالاتر از آنها، نتوانست جایگاه مناسبی را برای خود دست و پا کند. بعد از آن لیفان مدل 620 و فیس لیفت شده 520 و X60 را وارد بازی کرد که توانست با مدل X60 موفق‌تر از گذشته عمل کند.

پس از این موفقیت کرمان موتور دوباره به سراغ بازار سدان‌های خانوادگی رفت و اینبار سدانی بزرگتر از این خانواده را برای ایران انتخاب کرد تا بتواند سهم بیشتری از این بازار داشته باشد. 820 سدان لوکس و متوسط لیفان از اواسط سال 1395 به بازار عرضه شد و توانست در همان ابتدا نظر خریداران را به خود جلب کند و فروش خوبی را برای خود رقم بزند.

طراحی این خودرو کمی به محصولات کره‌ای، ژاپنی و حتی اروپایی شباهت دارد که نکته مثبتی برای 820 محسوب می‌شود و از این حیث می‌توان آن را به روز و زیبا توصیف کرد. نمای رو به رو با جلو پنجره کروم و چراغ‌های کم ارتفاع و کشیده چهره‌ای اسپرت و خشن و در عین حال لوکسی دارد که به دل خریدارد مینشیند.

نمای عقب نیز طراحی قابل قبولی دارد و دو نسل قبل کیا اپتیما را برای بیننده تداعی می‌کند که این را می‌توان نقطه قوت 820 محسوب کرد. اما نمای جانبی خودرو با دیگر نما‌ها کاملا متفاوت بوده و هماهنگی با این قسمت‌ها ندارد خصوصا رینگ‌های کوچک که برای جثه‌ای به بزرگی 820 بسیار کوچک هستند. به لطف کشیده بودن و فاصله دو محور مناسب در این خودرو فضای کابین 820 بسیار دلباز و راحت است که برای یک سدان خانوادگی مهمترین ملاک محسوب می‌شود.

نقطه قوت کابین را می‌توان صندلی‌های چرمی و صفحه نمایش لمسی دانست زیرا کابین 820 با موادی استفاده شده در آن آنچنان درخور لقب لوکس نیست. فضای صندوق عقب این خودرو 510 لیتر است که بسیاری از رقبا را در این قسمت پشت سر می‌گذارد و به تنهایی بر روی قله قرار می‌گیرد.

امکانات ایمنی مثل 6 کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ورود بدون کلید، سانروف، سیستم صوتی با 6 بلندگو، GPS، کروز کنترل، دوربین و سنسور دنده عقب، صندلی راننده با امکان تنظیم برقی در 6 جهت و گرمکن صندلی راننده، سیستم کمکی ترمز BAS و سیستم پایداری الکترونیکی ESP قابل توجه بوده و در صورت عملکرد درست میتوانند امنیت بیشتری را برای سرنشینان به ارمغان بیاورند. 820 از پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر تویوتا کمری سود می‌برد که توان تولید 158 اسب بخار قدرت و 226 نیوتن متر گشتاور را داراست.

این نیرو توسط یک گیربکس 6 سرعته تیپ‌ترونیک که با پیشرانه بسیار هماهنگ است به چراخ‌های جلو منتقل می‌شود. در کل لیفان 820 خودرویی ارزشمند با قابلیت فنی، امکانات رفاهی و ایمنی، ظاهری لوکس و سواری خوب است که نیاز خانواده 4 تا 5 نفره ایرانی را مرتفع میسازد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=178378
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه