میهن صنعت :

ماجرای شورولت ۵۲ هزار تومانی!

میهن صنعت : به‌تازگی بحث واردات‌ یا عدم واردات خودروهای آمریکایی به کشورمان بالا گرفت و در نهایت با لغو مجوز واردات این خودروها از جانب وزارت صنایع، این ماجرا خاتمه یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، این در حالی است که در زمان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و در دهه‌های 40 و 50 شمسی خودروهای آمریکایی بخش قابل توجهی از بازار خودرو کشورمان را در اختیار داشتند. با آنکه این حضور پررنگ خودروهای آمریکایی در بازار ایران رنگ و بویی سیاسی داشت (رانت‌های قابل حکومت شاه مخلوق به صنایع آمریکایی همانند مالیات گمرکی بسیار پایین)، اما تا حدودی در آن زمان خودروهای آمریکایی در زمره برترین محصولات جهان بودند و همانند امروز رقبا گوی سبقت را از آنها نربوده بودند. شاید در این میان محبوب‌ترین خودرو خانوادگی آمریکایی در کشورمان شورولت ایمپالا بود که به عنوان یک سدان جادار خانوادگی، قیمتی مناسب داشت و می‌توانست نیازهای خانواده‌های ایرانی آن زمان را برآورده کند. در سال 1345 شمسی قیمت یک ایمپالا بسته به مشخصات و نوع بدنه آن (کوپه و سدان و استیشن و…) می‌توانست چیزی در حدود 52 هزار تومان باشد که امروزه حتی برای پر‌کردن باک بنزین یک ایمپالا نیز کافی نیست!/عصرخودرو/

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=84592
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه