میهن صنعت:

ماجرای شکایت هوندا از پاکستان به علت دستکاری در بنزین

پس از شکایت شرکت هوندا موتورز از دستکاری پاکستان در بنزین ارائه شده در این کشور به منظور ارتقای کیفیت سوخت، تامین کنندگان سوخت در پاکستان اعلام کردند که بنزین عرضه شده تابع استانداردهای کنترل کیفیت در این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی هوندا – اطلس در اصل جوینت ونچری میان شرکت خودروسازی هوندا موتورز ژاپن و گروه صنعتی اطلس گروپ است و از سال ۱۹۹۲ میلادی تاکنون خودروهای هوندا را در کشور پاکستان تولید می کند.

شرکت هوندا – اطلس در پاکستان از عرضه کنندگان سوخت و همچنین سازمان کنترل کیفیت سوخت این کشور شکایتی مبنی بر آنکه عرضه کنندگان سوخت بنزین افزودنی هایی بر پایه منگنز را به بنزین اضافه می کنند، تنظیم کرده و به مقامات قضایی این کشور ارائه داده بود. شکایت این شرکت در اصل به معنای آن است که اضافه کردن این افزودنی ها به بنزین موجب آسیب رساندن به موتور خودروهای تولید شده این شرکت می شود.

شرکت نفت و گاز پاکستان در این خصوص در بیانیه ای اعلام کرده است که بنزین و به طور کلی سوخت عرضه شده در این کشور در تطابق کامل با استانداردها، قوانین و پروتکل های وضع شده توسط وزارت انرژی و نفت بوده و عرضه کنندگان سوختی به منظور ارتقای کیفیت سوخت، چنین حقی را ندارند که هیچ گونه افزودنی به آن اضافه کنند.

شکایت نامه ای که شرکت هوندا تنظیم کرده بود نشان دهنده میزان بالای سطح خطرناکی از منگنز در نمونه هایی از بنزین عرضه شده توسط شرکت های شل پاکستان، توتال پارکو پاکستان و شرکت ملی نفت پاکستان (PSO) است.

این شرکت مدعی شده است که مقادیر بالای منگنز موجود در بنزین، علاوه بر اتهام به تقلب و دستکاری به منظور افزایش کیفیت سوخت، موجب می شود موتور خودروهای تولیدی این شرکت آسیب دیده و دچار مشکلات متعددی شوند.

منبع:ایسنا

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=137787
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه