میهن صنعت :

ماجرای پیامک تعویض تندر90 چیست؟

میهن صنعت : مشتریان ایران خودرو و سایپا مجددا با مشكل مواجه شدند. این روزها به ثبت نام كنندگان خودرو تندر 90 پیامك زده می شود تا خودرو خود را با پیشنهادهای خودروسازان تغییر دهند.

به گزارش میهن صنعت، البته گروه سایپا برای مشتریان پارس خودرو هنوز خودرویی را پیشنهاد نكرده است و این گروه تا زمان تحویل خودرویشان كه معلوم نیست چه زمان است باید صبر كنند.

اما ایران خودرویی ها طی تماس با مشتریان تندر 90 پیشنهاد دو خودرو پارس سال و سمند ال.ایكس را دادند و البته یادآور شدند به دلیل افزایش قیمت خودروها تحویل داده نخواهد شد، چرا كه قیمت های فعلی باعث شده خودروسازان متضرر شوند.

برخی دیگر از نمایندگی های ایران خودرو نیز گفته اند؛ زمان تحویل تندر 90 برای كسانی كه زمان تحویل شان سه ماه پایانی سال جاری است به اوایل سال 92 موكول خواهد شد، این امر در صورت تامین ایربگ و موافقت با افزایش قیمت تندر 90 تا مرز 30 میلیون تومان است.

خودروسازان در گفت و گو با مسولان سازمان حمایت اذعان داشتند؛ كه تولید این خودرو با ارز آزاد صرفه اقتصادی ندارد، لذا یا این خودرو نباید تولید شود یا اینكه قیمت آن واقعی شود.با این تفاسیر سازمان حمایت چاره ای جز كوتاه آمدن و افزایش قیمت ندارد.به گزار مشرق، در شرایط فعلی یكی از علل توقف عرضه تندر 90 شماره نشدن خودروها توسط مركز شماره گذاری خودرو است. این مركز با شماره شدن خودرو های تك ایربگ مخالفت كرده و گفته باید این خودرو دو ایربگه به دست مشتریان برسد.

طبق قانون كه هیچ زمان توسط خودروسازان اجرایی نمی شود از نیمه دوم سال جاری تمام خودرو ها باید با دو كیسه هوا تولید می شدند؛ اما هیچكدام از خودروسازان نتوانستند چنین كاری را انجام دهند. ادله آنها در نبود كیسه هوا است، اما به رغم این گفته موضوعات قیمتی است كه مانع از نصب دو ایربگ شده است.

اگر قرار بود خودروها دو ایربگه شوند با قیمت های فعلی سود خودروسازان كمتر می شد، به همین جهت این امر برای ایران خودرو و سایپا قابلیت اجرا ندارد.
هر چند كه این روزها خودروسازان هر گونه سود را نفی می كنند و طی این مدت اظهار داشتند كه زیان ده هستند. لذا تا اصلاح مجدد قیمت ها توسط دولت كه دیر یا زود رخ می دهد خودروسازان با استفاده از تفسیر قانون تندر 90 با یك كیسه هوا تولید كردند.

كمتر از دو ماه پیش دولت به سایپا به رغم تاكیدهای فراوان دوباره مهلت داد تا محصولات خود را تا پایان سال حداقل با یك ایربگ مجهز كنند. این قانون مختص به محصولات ایكس 100 بود اما سایر خودرو ها نیز تعمیم داده شد و اكنون مردم هستند كه دچار مشكل شدند و نمی توانند خودرو خود را حداقل با یك ماه تاخیر دریافت كنند و معلوم نیست زمان تحویل چه موقع است؟
با تمام این صحبت ها به ثبت نام كنندگان تندر 90 توصیه می شود كه نسبت به تعویض خودرو خود اقدام نكنند چرا كه قطعا زیان خواهند كرد.

طبق شنیده های خبر نگار مشرق و بر اساس تجربه سالیان گذشته مشكل شماره گذاری خودرو های تك ایربگ حل خواهد شد و تا پایان سال تندر90 تك ایربگ به دست متقاضیان می رسد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=9190
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه