«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

ماستنگ GT500 فراتر از یک پونی کار

این روز‌ها شورولت کوروت استینگری بیشتر حواس‌ها را به سمت خود جلب کرده است اما طرفداران پروپا قرص خودرو‌های عضلانی و پونی آمریکایی بیصبرانه منتظر عرضه فورد ماستنگ GT500 هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، این روز‌ها شورولت کوروت استینگری بیشتر حواس‌ها را به سمت خود جلب کرده است اما طرفداران پروپا قرص خودرو‌های عضلانی و پونی آمریکایی بیصبرانه منتظر عرضه فورد ماستنگ GT500 هستند. فورد اعلام کرده است که این خودرو تنها به 10.6 ثانیه نیاز دارد تا از حالت سکون به 161 کیلومتر بر ساعت برسد و دوباره به حالت سکون در بیاید. این عکس‌العمل سریع تنها با داشتن پیشرانه قدرتمند و گیربکس هماهنگ میسر می‌شود که GT500 از هر دو آنها بهره می‌برد.

پیشرانه 8 سیلندر 5.2 لیتری مجهز به سوپرچارجر این خودرو 760 اسب بخار قدرت و 847 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط گیربکس 7 سرعته دو کلاچه ساخت Tremec به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این گیربکس دارای یک مکانیزم کنترل کامپیوتری است که تنها در 80 میلی ثانیه دنده‌ها را تعویض می‌کند. حالت گیربکس با نوع انتخاب رانندگی تغییر خواهد کرد به طور مثال اگر مود رانندگی را بر روی نرمال قرار دهید دنده‌ها به صورت خیلی نرم تعویض می‌شوند و اگر مود رانندگی را بر روی درگ بگذارید، دنده‌ها به صورت قدرتی و سریع تعویض می‌شوند.

با توجه به چنین مجموعه‌ای GT500 می‌تواند درگ یک چهارم مایل را در کمتر از 11 ثانیه طی کند. یکی دیگر از دلایلی که این خودرو می‌تواند در مبحث 0-161-0 موفق باشد، سیستم ترمز برمبو است. فورد اعلام کرده دیسک ترمز 420 میلیمتری یا 16.5 اینچی جلو خودرو بزرگترین نوع دیسک جلو در خودرو‌های اسپرت آمریکایی از دیرباز تا کنون است. مساحت این دیسک 20 درصد بزرگتر و تحمل گرمای آن نیز30 درصد بیشتر از نمونه GT350 است. قیمت این خودرو 73.995 دلار عنوان شده است که در کنار آن چند نوع پکیج قرار دارد که قیمت خودرو را بالاتر می‌برند. یکی از این پکیج‌هاCarbon Fiber Track Pacakge  نام دارد که  18.500 دلار  قیمت خورده و شامل رینگ‌های 20 اینچی کربن، بال عقب تطبیق پذیر و اسپلیتر جلو می‌شود.

در کنار این‌ها پکیج‌های هندلینگ و تکنولوژی نیز برای سفارش موجود است. اگر رنگ و یا استیکر بدنه نیز بر روی این خودرو سفارش دهید هزینه‌آن جداگانه محسوب می‌شود. فروش این خودرو پاییز سال جاری آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=182438
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه