مانع‌تراشی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تولید

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه مراکز بزرگ اقتصادی نیازمند حمایت مالی هستند، گفت: بانک‌ها به بهانه‌های مختلف به وظایف خود عمل نمی‌کنند و منابع خود را به سمت بازارهای غیرمولد سرازیر می‌کنند.


به گزارش میهن صنعت سعید حیدری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به لزوم تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از تولید و سرمایه‌های ایرانی، اظهار داشت: قطعا تحقق شعار «تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» به شکل عملی مستلزم برنامه‌ریزی جامعه و هماهنگی میان قواست.

وی ادامه داد: سال 91 را که رهبری نام‌گذاری کرده‌اند در واقع یک نگاه راهبردی به جایگاه اقتصادی و حرکت نظام اسلامی است که نیازمند هماهنگی همه بخش‌های اقتصادی است.

نماینده مردم کرمانشاه با اعلام اینکه مجلس آماده است تا گره‌های کور قوانین پیش روی تولید را به کمک دولت باز کند، گفت: قوه مجریه به عنوان متولی اجرای سیاست‌های کلان و قوانین است که در این مرحله می‌طلبد تا تمام‌ دستگاه‌های اجرایی قوانین مصوب را عملیاتی کنند.

وی افزود: دولت به عنوان مجری سیاست‌های تولید باید با رویکرد همه جانبه و نظارت بیشتر از روند تولید و سرمایه‌گذاری برای تحقق سندچشم‌انداز توسعه اهتمام بیش‌تری داشته باشد.

حیدری با اشاره به لزوم حمایت همراه با تدبیر از تولیدکنندگان داخلی، تأکید کرد: امروز تولید داخل نیازمند حمایت هوشمندانه و همه جانبه تمام دستگاه‌هاست.

وی تصریح کرد: دولت باید با تدابیری بتواند نقدینگی سرگردان را که موجب ایجاد تورم و التهابات ارزی شده به طرف تولید ملی هدایت کند که در صورت تحقق این امر قطعا کار شایسته و بزرگی انجام داده است.

این عضو کمیسیون انرژی افزود: سیستم بانکی نیز در روند حمایت از تولیدملی بسیار ضعیف عمل کرد به طوریکه حمایت‌های مالی از سوی بانک‌ها با تأخیر بوده و یا انجام‌ نمی‌شوند.

وی گفت: مراکز بزرگ اقتصادی نیازمند حمایت مالی هستند ولی بانک‌ها به بهانه‌های مختلف به وظایف خود عمل نمی‌کنند و در عوض منابع خود را به سمت بازارهای غیرمولد سرازیر می‌کنند.

نماینده مردم کرمانشاه تأکید کرد: تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مستلزم استفاده مجلس و دولت از تمام ابزارها و حمایت همه جانبه از تولید است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5124
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه