«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

ماکان توربو معرفی شد

پورشه به تازگی مدل ماکان توربو 2020 را معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پورشه به تازگی مدل ماکان توربو 2020 را معرفی کرده است. پیش‌تر از این مدل نمونه‌های ساده و S ماکان معرفی شده بود که آنها نیز از توربو استفاده می‌کردند اما چرا نام این خودرو توربو است به پیشرانه آن بر می‌گردد. پورشه برای این خودرو از پیشرانه 6 سیلندر 2.9 لیتری توئین توربو که بر روی پانامرا و کاین نصب است استفاده کرده و آن را جایگزین نمونه 6 سیلندر 3 لیتری ماکان S کرده است. سایز پیشرانه کوچکتر شده اما توان پیشرانه از 348 به 435 اسب بخار و گشتاور آن نیز از 479 به 550 نیوتن متر رسیده و این بدین معنا است که پرفورمنس خودرو نیز بیشتر از قبل خواهد بود.

ماکان توربو با پکیج اسپرت کورنو می‌تواند طی مدت زمان 4.3 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد و اگر همین روند را ادامه دهد می‌تواند به بیشینه سرعت 270 کیلومتر بر ساعت برسد. این نیرو توسط یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه و توسط سیستم استاندارد مدیریت کشش پورشه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. بر روی این خودرو امکاناتی مانند سیستم تعلیق تطبیق پذیر بادی جدید، Porsche Torque Vectoring Plus و دیسک‌های کربن سرامیکی قرار گرفته است. بر خلاف تریم‌های دیگر ماکان، دیسک ترمز نمونه توربو با استفاده از فن‌آوری tungsten-carbide پوشانده شده که به گفته پورشه باعث کاهش 90 درصدی تولید گرد لنت می‌شود و پاسخگویی ترمز را نیز بالا می‌برد. پرفورمنس بالا یکی از دلایل مهم برای خرید ماکان توربو محسوب می‌شود.

در کنار این موضوع استایل اسپرت با بال عقب کوتاه، رینگ‌های 20 اینچی استاندارد و پیشرانه جدید نیز ارزش این خودرو را بالاتر می‌برند. این خودرو حق بیمه بالایی نزدیک به 25.000 دلار دارد اما در عوض امکانات ایمنی و رفاهی خوبی در اختیار خریداران قرار می‌دهد. صندلی اسپرت برقی (با قابلیت نظیم در 18 جهت) با روکش چرم و پوشش آلکانترا داخل سقف، فرمان اسپرت که از مدل 911 الهام گرفته شده، صفحه نمایش لمسی 10.9 اینچی با قابلیت ساپرت اپل کار پلی و اندروید اتو، 14 اسپیکر بوز برخی از امکانات ماکان توربو محسوب می‌شود.

قیمت این خودرو از 83.600 دلار آغاز می‌شود که 1.350 دلار نیز بابت هزینه حمل به آن اضافه خواهد شد. فروش این خودرو انتهای سال جاری آغاز می‌شود و بعد از اینکه این خودرو در نمایشگاه فرانکفورت 2019 در معرض دید عموم قرار گرفت عکس‌ها و مشخصات بیشتری از آن منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=184168
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه