میهن صنعت:

مبارزه با قاچاق کالا از طریق تجارت الکترونیک/ امکان تقلب به صفر رسید

مدیرکل فناوری اطلاعات گمرک، با بیان اینکه با الکترونیکی شدن فرآیند واردات و صادرات مراجعه افراد به 22 سازمان مرتبط با گمرک از بین رفته است، گفت: سیستم الکترونیکی شدن تجارت از قاچاق و سوءاستفاده جلوگیری می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، باقری‌پور در برنامه روی خط شبکه خبر در رابطه با پنجره واحد گمرک و ثبت اظهارنامه واردات خودرو، اظهار کرد: در اظهارنامه جدید واردات خودرو هر خودرو به عنوان یک قلم کالا شناخته می شود.

وی افزود: در اظهارنامههای واردات خودرو باید تمام مشخصات خودرو به صورت دقیق ذکر شود و در مرحله ترخیص کالا تمام این موارد چک شده و رمز الکترونیکی به صاحب کالا برای مراحل بعدی ارائه می شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات گمرک، خاطرنشان کرد: در مراحل بعدی سازمان هایی همچون مرکز شماره گذاری در پنجره واحد گمرک از طریق رمز الکترونیکی استعلام های خود را انجام داده و وسیله نقلیه وارد شده شماره گذاری می شود.

باقری پور در پاسخ به این سوال که الکترونیکی شدن واردات و صادرات چه تاثیری داشته است، یادآور شد: با توجه به الکترونیکی شدن مراحل واردات و صادرات تردد تجار و بازرگانان به 22 دستگاه مرتبط با فعالیت بازرگانی از بین رفته و تمام مراحل کار به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی افزود: در گذشته در پی مراجعات حضوری اسناد کاغذی صادر می شد که امکان تقلب و سوءاستفاده از آن ها وجود داشت.

مدیرکل فناوری اطلاعات گمرک، در انتها تاکید کرد: الکترونیکی شدن فرآیند واردات و صادرات از سوءاستفاده ها و قاچاق کالا جلوگیری می کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=93256
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه