میهن صنعت:

مبلغ انصراف از دریافت یارانه می‌تواند در حوزه‌های بهداشت‌ و عمران هزینه شود

میهن صنعت: نماینده مردم ارومیه در مجلس معتقد است مبلغ ناشی از انصراف دریافت یارانه افرادی که نیاز به یارانه ندارند، می‌تواند در حوزه‌های بهداشت‌، سلامت و عمرانی کشور هزینه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عابد فتاحی در گفت‌وگویی با تاکید بر اینکه افرادی که نیازمند نیستند باید از دریافت یارانه انصراف دهند، گفت: در شرایطی که کشور در آن قرار دارد این امر می‌تواند به اتمام پروژه‌های عمرانی، بهبود وضعیت بهداشت و سلامت و … کمک کنند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس با تاکید بر اینکه فرم خود اظهاری وظیفه‌ی ملی و جهادی است، اظهار کرد: از مردم انتظار می‌رود که با عنوان یک وظیفه جهادی و فرهنگی در صورتی که نیاز به دریافت یارانه ندارند فرم‌های یارانه‌ها را تکمیل نکنند و اجازه دهند مبلغ مورد نظر به افراد نیازمند تعلق یابد.

وی با اشاره به ضرورت انصراف افرادی که نیازی به دریافت یارانه ندارند گفت: مبلغی که از هدفمندی به این افراد تعلق می‌گیرد در صورت انصراف می‌تواند به حوزه بهداشت،‌سلامت و عمرانی کشور کمک کند و چه بسا دولت بتواند با ساماندهی هدفمندی یارانه‌ها افراد نیازمند را تحت پوشش قرار دهند.

فتاحی با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها و اجرای پروژه مسکن مهر هزینه سنگینی را به دولت تحمیل کرده و هم اکنون دولت چاره‌ای جز اجرا ندارد، گفت: اگر تعداد یارانه‌بگیران کم شود مبلغ افرادی که نیاز به دریافت یارانه ندارند، می‌تواند به خانواده‌های نیازمند تعلق گرفته و به بهبود معیشت آنها نیز کمک کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انصراف از دریافت یارانه توسط افراد نیازمند کاری فرهنگی و ایثاری است گفت: چه بسا دولت می تواند با مدیریت کردن مبلغی که در اختیار دارد به اقداماتی مانند ارتقای کیفیت تحصیلی و آموزشی دانشگاه‌ها‌، تجهیز امکان دانشجویی و به طور کلان‌تر تحت پوشش قرار دادن آموزش عالی و آموزش پرورش کشور اقدام کند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس در ادامه اظهار کرد: دولت معتقد است چون چند سال از اجرای هدفمندی می‌گذرد و به نوعی فرهنگی شده است حقی را ایجاد کرده و اگر بخواهد آن را قطع کند نمی تواند جوابگو باشد لذا می‌طلبد تلاش وافری انجام دهد و به صورت هدفمند آن را اجرایی کند.

به نقل از ایسنا فتاحی همچنین در پایان یادآور شد: در راستای اجرای هدفمندی یارانه‌ها امیدواریم که قیمت فرآورده‌های نفتی افزایش پیدا نکند زیرا اگر این اتفاق رخ دهد موج جدیدی از گرانی‌ها در جامعه شاهد خواهیم بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=45413
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه