نایب رئیس کمیسیون صنایع در گفتگو با میهن صنعت :

مبنای قیمت گذاری خودروهای داخلی بر اساس قیمت رقبای خارجی

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص نحوه قیمت گذاری خودرو بیان داشت : قیمت گذاری خودرو می بایست بر اساس یک مبنا مانند قیمت رقبای دیگر محصولات داخلی و خارجی سنجیده شده و سپس قیمت گذاری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه خودرو پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص نحوه قیمت گذاری خودرو بیان داشت : قیمت گذاری خودرو می بایست بر اساس یک مبنا مانند قیمت رقبای دیگر محصولات داخلی و خارجی سنجیده شده و سپس قیمت گذاری صورت گیرد.

فریدون احمدی در گفتگو با خبرنگار «میهن صنعت» عنوان کرد : باید مکانیزم های ورود خودروهای خارجی فراهم شود چراکه در این شرایط می توان یک بازار رقابتی ایجاد کرد و قیمت خودروهای داخلی را با نمونه های خارجی موجود در بازار ایران محک زد.

 وی در ادامه بیان داشت : در واقع خودروهای خارجی با استنداردهای بین المللی قیمت گذاری می شوند و در نتیجه پس از ورود به بازار ایران می توان از این شرایط رقابتی برای قیمت گذاری خودرو داخلی استفاده کرد.در حقیقت مبنای قیمت خودرو داخلی در رقیب خارجی آن محصول است.

فریدون احمدی افزود : زمانی که نگذاریم خودروهای خارجی وارد بازار شوند و یا تعرفه های سنگین شامل ورود آنها شد، طبیعی است که اگر خودروی داخلی در بازار ورود کند از لحاظ قیمت جایگاه واقعی خودرا پیدا نخواهد کرد.

احمدی خاطرنشان کرد : از طرفی لازم است خودروهای جدید هرچه زودتر وارد بازار شوند تا خودروهای قدیمی نظیر پژو و پراید از خط تولید خارج شوند.

وی تصریح کرد : البته پراید و پژو زمانی از خط تولید خارج خواهند شد که خودروسازها بتوانند جایگزین مناسبی برای این خودروهای پیدا کنند چراکه با توجه به قیمت مناسب این خودروها نمی توان به سرعت این محصولات را از خط تولید خارج کرد.

وی در پایان با اشاره به محصولات جدید ایران خودرو و سایپا بیان داشت : خودروساز ها در تلاش هستند تا به واسطه محصولات جدیدشان، خودروهای قدیمی را از خط تولید خارج کنند و البته در مسیر خوبی نیز قرار گرفته اند که نتیجه اش را در دو سال آینده خواهید دید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=120275
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه