میهن صنعت :

متولی امروز بازار مسکن دلالان هستند/دولت تماشاچی بازی واسطه ها در بازار اجاره بها

میهن صنعت : عضو کمیسیون عمران مجلس،با اشاره به عدم نظارت دولت بر بازار مسکن و نبود متولی مشخص در این بخش، گفت: دولت متاسفانه به طور کامل بازار مسکن را رها کرده و هیچگونه کنترل و نظارتی بر این بازار اعمال نمی‌کند، که این امر راه را برای جولان دلالان و واسط

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سید احسن علوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه دولت در کنترل بازار مسکن به هیچ عنوان موفقیتی کسب نکرده است، گفت: دولت متاسفانه به طور کامل بازار مسکن را رها کرده و هیچگونه کنترل و نظارتی بر این بازار اعمال نمی‌کند، که این امر راه را برای جولان دلالان و واسطه گران باز گذاشته است.

نماینده مردم سنندج و دیوان‌دره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه واحدهای مسکن مهر نیز با افزایش قیمت مواجه شده‌اند، افزود: با افزایش نرخ وام‌های مسکن مهر بسیاری از افرادی که در این پروژه ثبت نام کرده بودند منصرف شده و اجاره نشینی را ترجیح داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در مناطقی از پایتخت همچون شمال شهر، نرخ اجاره بها توسط خود مالکین تعیین می‌شود، تصریح کرد: در شرایط کنونی اقشار ضعیف جامعه دیگر امیدی به صاحب‌خانه شدن ندارند، چراکه قیمت مسکن را برخی افراد متمول و سودجو که کل این بازار را در اختیار خود دارند مشخص و تعیین می‌کنند و دولت نیز تماشاچی بازی واسطه گران است.

علوی با بیان اینکه بسیاری از خانه‌های ساخته شده در کشور خالی است، اظهار کرد: افراد خاصی در کشور وجود دارند که خانه‌های خود را احتکار کرده و مترصد فرصتی هستند تا ملک خود را با قیمت‌های گزاف به فروش برسانند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، عنوان کرد: بازار مسکن در کشور از وضعیت نابسامانی برخوردار است و در حالی که وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به ساماندهی این بخش تلاش بیشتری انجام دهد، با فراموش کردن نظارت‌های خود، قیمت‌های اجاره بها را افزایش داده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس، خاطرنشان کرد: افزایش نرخ اجاره بها و بی‌تدبیری دولت در این بخش همانند تیری است که از کمان خارج شده و دیگر راهی برای برگشت آن وجود ندارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=20050
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه