میهن صنعت :

محدوديت صادرات نفت براي اقتصاد ايران فرصت است

معاون كل توسعه تجارت عنوان كرد: در شرايط اقتصاد مقاومتي نبايد با هدف حمايت از مصرف و تنظيم بازار داخلي ، براي صادرات مزاحمت ايجاد شود.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبرگزاري پانا، كيومرث فتح الله كرمانشاهي، با بيان اينكه كشورهاي توسعه يافته نيز از طريق توسعه صادرات غيرنفتي به نرخ رشد بالا و توسعه اقتصادي دست يافته اند، اظهار كرد: هدف بايد نفوذ در بازارهاي هدف باشد و به اين منظور بايد كيفيت و قيمت رقابتي و نهضت كاهش قيمت تمام شده راه را جهت صدور كالاهاي ايراني به بازارهاي جهاني هر چه بيشتر فراهم شود.

وي اظهار داشت: نبايد با هدف حمايت از مصرف و تنظيم بازار داخلي براي صادرات مزاحمت ايجاد شود و همواره توسعه صادرات در سرلوحه توليد داخل كشور قرار گيرد.

معاون كل توسعه تجارت كرمانشاهي اظهاركرد: با توجه به اينكه امسال در ابتداي سال بحث حمايت از توليد مطرح شد اقتصاد مقاومتي بايد در راستاي حمايت از توليد قرار گيرد و بايد امسال به صورت تمام قد از توليد صادراتي حمايت شود .

معاون كل سازمان توسعه تجارت عنوان كرد: اگر دستور حمايت از توليد داخل در دستور كار قرار گيرد اقتصاد مقاومتي نيز ايجادمي شود و درشرايطي كه سالهاست اقتصاد منتظر بسته شدن درب چاههاي نفت است تصميم بيگانگان مي تواند يك فرصت تلقي شود.

كرمانشاهي خاطرنشان كرد: بناي كشور بايد بر توسعه اقتصاد غير نفتي و صادرات باشد بايد در سال حمايت از توليد ملي عزم ملي و حمايت همه جانبه از توليدي انجام شود كه پشتوانه ان توليد صادرات محور باشد .

معاون كل توسعه تجارت گفت : سرمايه گذاري داخلي و خارجي و واردات مديريت شده بايد در خدمت توليد و توليد درخدمت صادرات باشد به گونه اي كه توليد تنها براي توليد داخل نباشد و توليد صادرات گرا در دستوركار قرار گيرد .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2516
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه