میهن صنعت :

محدودیت های ترافیکی در تعطیلات

میهن صنعت : پلیس راه راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه ای محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور را طی روزهای 10 الی 13 آبان ماه را اعلام کرد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از فارس ها به مناسبت عید ولایت و امامت (عید سعید غدیر خم) و نیز به منظور افزایش ایمنی، ایجاد کشش و تسهیل در امر عبور و مرور وسایل نقلیه، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه ( 10، 11 ، 12 و 13 آبان ماه) را اعلام کرد.
تردد موتورسیکلت از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 10 آبان ماه الی ساعت 24 روز شنبه 13 آبان ماه از محورهای کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران – سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع می باشد.
محور کرج – چالوس
الف- تردد انواع تریلر و کامیون از محور کرج – چالوس کماکان ممنوع می باشد.
ب – تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 17 الی 21 روز جمعه 12 آبان ماه از میدان امیرکبیر کرج تا دهانه شمالی تونل کندوان در استان البرز به منظور تخلیه بار ترافیکی ممنوع می باشد.
ج – تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13 الی 24 روز شنبه 13 آبان ماه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 الی 24 از مرزن آباد (دزدبن) به سمت کرج به صورت یکطرفه خواهد بود.
محور هراز
الف- تردد کلیه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع می باشد.
ب- تردد کلیه کامیون ها به استثنای حاملان موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت 13 الی 24 روز چهارشنبه 10 آبان ماه و از ساعت 6 الی ساعت 24 روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه 11 ، 12 و 13 آبان ماه از محور هراز ممنوع می باشد.
ج- تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14 الی 23 روز شنبه 13 آبان ماه از رودهن محدوده مشاء به سمت آمل ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15:30 الی 23 از آب اسک تا رودهن (محدوده مشاء) به صورت یکطرقه خواهد بود.
محور دماوند
تردد کلیه تریلرها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 14 الی 24 روز چهارشنبه 10 آبان ماه و همچنین از ساعت 6 الی 24 روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه 11، 12 و 13 آبان ماه از تهران به قائم شهر و بالعکس ممنوع می باشد.
محور قدیم رشت – قزوین
تردد انواع کامیون و تریلر به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 14 الی 23 روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه 11، 12 و 13 آبان ماه از محور رشت – قزوین و بالعکس ممنوع می باشد.
محور آستارا – اردبیل
تردد انواع کامیون و تریلر به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 14 الی 23 روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه مورخ 11،12 و 13 آبان ماه از محور آستارا به اردبیل و بالعکس ممنوع می باشد.
محور زاهدان- زابل
تردد کلیه تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 15 الی ساعت 20 روزهای پنجشنبه و شنبه مورخ 11 و 13 آبان ماه از محور زاهدان – زابل و بالعکس ممنوع می باشد.
ضمناً مرکز کنترل ترافیک پلیس راه نیروی انتطامی با شماره تلفن 88255555 به صورت شبانه روزی پاسخگوی پرسش‌های هموطنان درباره وضع راه‌های کشور از نظر جوی و ترافیکی، یا امدادرسانی است.
ترافیک تهران به شمال بعدازظهر امروز سنگین می‌‌شود
رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان مازندران با اعلام اینکه هم‌اکنون حجم ترافیک در محور هراز روان است، گفت: پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر امروز سنگینی ترافیک را در این محور از تهران به سمت آمل شاهد باشیم.
علی نوری‌پور اظهار داشت: هم‌اکنون حجم تردد و ترافیک در محور مواصلاتی هراز روان است.
وی افزود: با توجه به نخستین دور تعطیلات پاییزی که به مناسبت عید غدیرخم آغاز می‌شود، از بعد از ظهر امروز سنگینی ترافیک را در این محور مواصلاتی از تهران به سمت آمل شاهد باشیم.
نوری‌پور با بیان اینکه عوامل و نیروهای راهداری و انتظامی هم‌اکنون با استقرار در مکان‌های مختلف آماده خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران استان‌های شمالی کشور و همچنین مسافران آستان مقدس امام هشتم شیعیان هستند، ابراز داشت: رانندگان با حفظ نکات ایمنی و مقررات رانندگی سفر خوشی را برای خود و خانواده‌شان رقم بزنند.
رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان مازندران درباره محدودیت‌های ترافیکی این جاده شریانی کشور عنوان کرد: محدودیت‌های ترافیکی و چگونگی عبور کامیون‌ها عصر امروز مشخص شده و به این اداره ارسال می‌شود.
رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان مازندران در توصیه‌ای به رانندگان و افرادی که قصد تردد در محور هراز را دارند، گفت: رانندگان برای حفظ سلامتی خود و دیگر افراد، رعایت نکات ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی را در اولویت قرار دهند و به اوامر نیروهای انتظامی، پلیس راه و راهداران گوش بسپارند.
اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های گیلان
فرمانده پلیس راه گیلان از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در ایام تعطیلات عید غدیر در محور رشت‌ ـ قزوین و بالعکس و آستارا به اردبیل از 11 تا 13 آبان جاری خبر داد. مجید جمشاد بعد از ظهر امروز در جلسه فرماندهی انتظامی استان با اشاره به تعطیلات عید غدیر و احتمال افزایش ورود مسافر به گیلان اظهار کرد: برای تسهیل عبور و مرور خودروها در ایام تعطیلات عید غدیر خم محدودیت ترافیکی در محورهای ارتباطی استان اعمال می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی انجام شده در زمینه افزایش ورود مسافر به گیلان در ایام تعطیلات آخر هفته که با تعطیلی روز شنبه عید غدیر خم تقارن دارد، پلیس راه استان به منظور افزایش ایمنی و ایجاد تسهیل در امر تردد وسایل نقلیه محدودیت‌های ترافیکی را در دو محور مهم ورودی گیلان اعمال می‌کند.
فرمانده پلیس راه گیلان با اعلام ساعت ترافیکی در جاده‌های استان ابراز کرد: از ساعت 14 تا 24 روز پنجشنبه 11، 12 و 13 آبان جاری تردد انواع کامیون و تریلر از محور رشت‌ ـ قزوین و بالعکس و آستارا به اردبیل ممنوع است.
وی با بیان اینکه این محدودیت شامل حال خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی نمی‌شود، تصریح کرد: ممکن است ساعات محدودیت با توجه به میزان و حجم ترافیکی جاده‌های استان تغییر کند و زمان محدودیت‌ها افزایش یابد که در این صورت حتما اطلاع‌رسانی لازم از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود.
جمشاد از تمام رانندگان و مسافران خواست با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی بدون عجله و شتاب رانندگی کنند تا از وقوع حوادث پیشگیری شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5400
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه