عضو كميسيون صنايع و معادن:

مخالف دخالت شورای رقابت در قيمت گذاری خودرو هستيم‎

میهن صنعت : يك عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس ضمن انتقاد از طريقه قيمت گذاري خودرو توسط شوراي رقابت، دخالت اين شورا در مقوله قيمت گذاري را نادرست خواند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سيد محمد بياتيان عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با  ابراراقتصادي اظهار داشت: در مساله توليد خودرو كه عرضه آن ارتباط مستقيمي به بازار اين محصول دارد بايد تكليف قيمت گذاري توسط بازار و حاشيه آن روشن شود.

وي افزود: در مقوله قيمت گذاري مي توان از پارامترهايي همچون كيفيت خودرو و رضايت مندي مشتري استفاده كرد و رويه كنوني بنظر منطقي و كارگشا نخواهد بود.

بياتيان با بيان اينكه تصدي گري دولت در حوزه خودرو يكي از بزرگترين معضلات اين حوزه بشمار مي آيد تاكيد كرد: اصولاً دولت نبايد به اين شكل وارد فضاي قيمت گذاري محصول شود و شايسته تر آن است كه توليد محصولي همچون خودرو كه اقشار مختلفي با آن سرو كار دارد به بخش خصوصي واگذار شود.

وي خواستار توجه ويژه خودروسازان به افزايش رقابت در بازار شد و تصريح كرد: اگر اين اتفاق صورت پذيرد و رقابت بين توليدكنندگان افزايش يابد، نهايتاً فضاي تجاري باز شده و مي توان اميدوار بود كه هم مصرف كننده و هم توليدكننده سود ببرند.

وي خاطرنشان كرد: صنعت خودرو كشور بايد با ادامه سير صعودي و پيشرفت هاي خود بازار داخلي و منطقه اي خود را گسترش دهد و با در اولويت قرار دادن مباحث كيفي بدنبال تحقق حقوق مصرف كننده باشد. 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=49097
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه