میهن صنعت :

مدل‌های داتسون ارزان قیمت در راه هند

میهن صنعت : گروه خودروسازی رنو- نیسان به دنبال تولید خودروهای ارزان قیمت در هند است.

به گزارش میهن صنعت، گروه خودروسازی رنو- نیسان به دنبال تولید خودروهای ارزان قیمت در هند است.

 

گروه خودروسازی فرانسوی و ژاپنی رنو- نیسان در راستای برآوردن تقاضای خودروهای ارزان‌ قیمت در بازار‌های نوظهور 320 میلیون دلار برای توسعه‌ کارخانه‌های خود در هند سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

 

روزنامه نیکی -چاپ ژاپن- گزارش داد: این دو غول خودروسازی 30 میلیارد ین (320 میلیون دلار) برای ساخت دومین کارخانه خود در نزدیکی شهر جنوبی چنای سرمایه‌گذاری خواهند کرد که تا پایان سال 2014 قادر به تولید سالانه 200 هزار دستگاه خودرو است.

 

این کارخانه در حال حاضر سالانه 400 هزار خودرو تولید می‌کند.

 

کارخانه جدید رنو- نیسان در هند برند داتسون متعلق به نیسان و همچنین مدل‌های ارزان‌ قیمت رنو را که در دست توسعه هستند، تولید خواهد کرد.

 

نیسان سال گذشته اعلام کرد که تولید مدل متوقف شده داتسون را برای تامین خودروهای ارزان‌ قیمت در بازار‌های نوظهور از سر خواهد گرفت.

 

نیسان دو مدل جدید را که قیمت آنها حدودا 500 هزار ین است در دست تولید دارد.

 

شرکت نیسان در خصوص گزارش روزنامه نیکی اظهار‌نظر نکرده است.

 

سخنگوی این شرکت گفت: ما پروژه‌ای برای تولید خودروهای ارزان‌ قیمت در کارخانه مشترک رنو-نیسان در هند داریم، ولی نمی‌توانیم در خصوص این گزارش اظهار‌نظر بیشتری کنیم.

 

این گزارش در حالی است که چند ماه قبل کارلوس گوئن رییس اجرایی گروه رنو- نیسان اعلام کرد که با توجه به مناقشه ارضی بین دو چین و ژاپن که باعث کاهش فروش خودروهای ژاپنی در چین شده، وی در خصوص سرمایه‌گذاری‌های جدید در چین (بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان) تجدید‌نظر خواهد کرد.

 به گزارش ایسنا ارزش سهام شرکت نیسان در بازار بورس توکیو با 0.1 درصد کاهش به 939 ین رسیده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12824
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه