میهن صنعت :

مدیرعامل رنو سال آینده در ایران

میهن صنعت :‌ در روزهایی که تحریم‌ها علیه صنعت خودرو ایران لغو شده، گویا رنوی فرانسه بیش از دیگر خودروسازان دنیا بابت فعالیت در «جاده مخصوص» رغبت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، هفته پیش بود که کارلوس گوسن مدیرعامل رنو در حاشیه اجلاس داووس از تمایل این خودروساز فرانسوی برای بازگشت به «جاده مخصوص» خبر داد و حالا هم گفته می‌شود وی قصد سفر به ایران را دارد.

به گفته یک منبع آگاه، مدیرعامل رنو قصد داشته در جریان همایش بین‌المللی صنعت خودر ایران که آذر ماه امسال در تهران برگزار شد، به ایران سفر کند، اما مقدمات آن فراهم نیامده است.

حالا خبر می‌رسد که «گوسن» برای حضور در دومین همایش صنعت خودرو ایران اعلام آمادگی کرده، همایشی که احتمالا پاییز سال آینده در تهران برگزار خواهد شد. رنو اوایل سال 1386 و پس از حاشیه‌های فراوان، تولید دو محصول (تندر – 90 و مگان) را در ایران آغاز و سال گذشته نیز اعلام کرد «ایران» را به عنوان پایگاه صادراتی خود در خاورمیانه برگزیده است.

این در حالی بود که اوایل تیرماه امسال و به دلیل تحریم صنعت خودرو ایران از سوی آمریکا، رنویی‌ها فعالیت‌شان را در جاده مخصوص به حالت تعلیق درآوردند، اما پی‌در‌پی اعلام کردند که خواهان بازگشت به بازار ايران هستند.

در نهایت نیز پس از توافق هسته ای ایران و غرب در ژنو و در پی آن، لغو تحریم علیه خودروسازی کشور، شرایط برای بازگشت خودروساز فرانسوی مهیا شد.

در حال حاضر نیز به نظر می‌رسد رنو مشغول ازسرگیری فعالیت‌هایش در «جاده مخصوص» است و حضور مدیرعامل این شرکت در ایران نیز می‌تواند نقطه عطفی در روابط این خودروساز فرانسوی با صنعت خودرو ایران باشد.
به گزارش دنیای اقتصاد «گوسن» یکی از معروف ترین مدیران عامل در خودروسازی دنیا به شمار می‌رود و باید دید چه برنامه‌اي برای سفر به ایران دارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=40228
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه