میهن صنعت :

مدیریت بر بازار خودرو با افزایش عرضه و ثبات در تقاضا

میهن صنعت : عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت : باید قیمت خودرو بر اساس قیمت تمام شده و نرخ مشخص تامین منابع تعیین شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت : باید قیمت خودرو بر اساس قیمت تمام شده و نرخ مشخص تامین منابع تعیین شود.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : چنانچه تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان بر اساس نرخ ارز مرجع و یا مبادله ای محاسبه شود بر همین مبنا قیمت تعیین می شود بنابراین مشکلی در این راستا وجود ندارد .

وی مهترین مشکل امروز صنعت خودرو را افزایش دلالی واسطه گری در بازار خودرو عنوان کرد و اظهار داشت : در ماههای اخیر ورود سفته بازی و دلالی در بازار خودرو موجب افزایش حبابی قیمت برخی خودروها شده است و این اتفاق بر عرضه و تقاضای بازار نیز تاثیر گذاشته است.

وی گفت : در چنین شرایطی بیشترین ضرر بازار خودرو متوجه خودروسازان است چرا که در این وضعیت بازگشت منابع  مالی و نقدینگی برای شرکتها مشکل است با این رویکرد پیشنهاد ما این بود که خودروسازان در مواجهه با واقعیات ، تلاش نمایند تا کانال های توزیع خودرو را بر اساس قیمت تمام شده و با عرضه بیشتر محصولات ، منجر به  ثبات در تقاضا نموده تا بدین ترتیب بی ثباتی در بازار خودرو کاهش یابد.

وی گفت : متاسفانه رویکرد حبابی بازار خودرو در شرایط کنونی موجب افزایش قیمت خودرو شده که بیشتر آن نیز نتیجه پولهای سرگردان و نقدینگی موجود در جامعه و بازار است که باید این موضوع توسط خودروسازان با فعال تر نمودن نمایندگی ها و افزایش عرضه  مدیریت شود.

وی ضمن توجه تولید کنندگان به حفظ ثبات بازار ، خاطر نشان کرد : چنانچه حفظ ثبات بازار بر کسب سود ترجیح یابد ، قطعا وضعیت فعلی قیمت و بازار خودرو مدیریت و بهبود خواهد یافت

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12137
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه