میهن صنعت :

مدیر عامل بزرگترین خودروساز آمریکا چقدر حقوق می گیرد

میهن صنعت : برای مری بارا اولین مدیر عامل زن جنرال موتورز پایه حقوق 1.6 میلیون دلار در نظر گرفته شده که کمی کمتر از مدیر عامل پیشین این خودروساز یعنی دان آکرسون است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مبلغ 1.6 میلیون دلار فقط پایه و حقوق است و مبالغ دیگری تحت عناوین دیگر مثل سهام، بن، پاداش و غیره هم به وی تعلق می گیرد. اگر اهداف سازمان را محقق کند واجد دریافت 2.8 میلیون دلار پرداخت تشویقی هم خواهد شد. این مبلغ سوای سهام، بن و پاداش پایان سال است که در این گزارش، رقم آن فاش نشده است.

مجموع مبلغ جبران خدمت وی در سال 2012 به عنوان قائم مقام توسعه محصول گروه خودروسازی جنرال موتورز 4.9 میلیون دلار بود.

دان اکرسون پیش از بازنشستگی پایه حقوق 1.7 میلیون دلار داشت. هیئت مدیره جنرال موتورز توافق کرده است که وی به عنوان مشاور به کار خود در جنرال موتورز ادامه بدهد که در آن صورت سالانه جبران خدمت وی 4.7 میلیون دلار خواهد بود. حقوق و مزایای وی در سال 2012 به مبلغ 9.1 میلیون دلار رسیده بود.  پیش بینی ها حاکی از آن است که زمان ماندن وی در پست مشاور به یک سال هم نخواهد رسید. قاعدتاً یک سال هم برای انتقال تجربیات کفایت می کند.

یک مقایسه ساده نشان می دهد که جنرال موتورز در مقایسه با فورد حقوق و مزایای کمتری به مدیران عاملان خود پرداخت می کند. برای مثال آلن مولالی مدیر عامل فورد در سال 2012 حقوق و مزایای 21 میلیون دلار داشت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=39700
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه