«میهن صنعت» گزارش می دهد:

مذاکرات آلمان با آمریکا درباره ایران و توافق تجاری

سفیر جدید آمریکا در آلمان اعلام کرد، برنامه های واشنگتن برای اعمال تعرفه های تنبیهی بر کالاهای اروپایی منجر به جنگ تجاری نخواهد شد و دونالد ترامپ تنها به دنبال "یک زمین بازی برابر است."

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سفیر جدید آمریکا در آلمان اعلام کرد، برنامه های واشنگتن برای اعمال تعرفه های تنبیهی بر کالاهای اروپایی منجر به جنگ تجاری نخواهد شد و دونالد ترامپ تنها به دنبال "یک زمین بازی برابر است."

ریچارد گرنل در مصاحبه ی خود با روزنامه فونکه گفت: ایالات متحده  در حال حاضر منتظر طرح های پیشنهادی اروپا در مهلت باقی مانده است.

رییس جمهور آمریکا اعلام کرده در صورتی که اتحادیه اروپا  در مهلت باقی مانده تا اول ژوئن امتیازاتی ندهد، تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم را برای اتحادیه اروپا اجرا خواهد کرد.

 در هفته اخیر، وزیر اقتصاد آلمان بار دیگر بر پایبندی به مذاکرات و گفت‌وگو به جای اعمال تعرفه‌های تنبیهی بر محصولات آمریکایی تأکید کرد.

برلین از شرکای اروپایی خود درخواست کرده اندکی انعطاف نشان داده و قرارداد تجاری گسترده‌ای را پیگیری کنند که به نفع هر دو طرف باشد.

در روزهای گذشته، گرنل در ادعاهایی بی اساس علیه کشورمان خواستار توقف تجارت شرکت‌های آلمانی با ایران شد.

بنابر این گزارش، وی  پس از خروج آمریکا از برجام، خواستار توقف تجارت شرکت‌های آلمانی با تهران شده و عنوان کرد:« ما انتظار داریم که دوستان ما و متحدانمان به آمریکا کمک کنند تا ایران را به پای میز مذاکره بکشاند.»

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=152476
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه