دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا :

مراقبت بیشتر از فرزندان در موج ششم/ واکسیناسیون فرزندان ۵ سال به بالا

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی با بیان اینکه والدین در واکسیناسیون فرزندان ۵ سال به بالاتر شتاب کنند، افزود: در این موج بیشتر مراقب بچه ها باشیم و با مشاهده علائم هشداردهنده به مراکز درمانی معتبر مراجعه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«میهن صنعت»، دکتر جلیل موسوی  افزود: در موج ششم ابتلا بچه ها به صورت سرپایی فراگیر و گسترده است و نیز حدود ۱۳ درصد از بیماران بستری را کودکان زیر۱۴ سال شامل می شود.

وی خاطر نشان کرد: براساس بررسی آماری در استان از اول تیر ماه تاکنون از ۲۵۳۴ فوتی باPCR مثبت ؛۸۷/۳ درصد از فوتی ها هیچ واکسنی دریافت نکرده بودند، ۴/۶ درصد دوز اول ،۵/۸ درصد دوز دوم  و فقط ۰/۴ درصد سه دوز واکسن زده بودند.

این متخصص بیماریهای عفونی ادامه داد: واکسیناسیون دوز سوم بالا ۱۸ سال، ۳۴/۴ درصد است و پوشش واکسیناسیون دوز اول ۵ الی ۱۱ سال ۱۳/۳ درصد است که این امار چندان رضایت بخش نیست.

دکتر موسوی خاطر نشان کرد: در حوزه رعایت دستورالعمل های بهداشتی ؛ رعایت بهداشت فردی ۳۷ درصد ؛ استفاده از ماسک ۳۲ درصد ؛ رعایت فاصله گذاری ۳۳ درصد ؛ تهویه مناسب ۳۹ درصد و در کل رعایت شیوه نامه های بهداشتی ۳۲ درصد است که این بیانگر ساده اندیشی و سهل انگاری است و میدان دادن به گسترش و شیوع هرچه بیشتر امیکرون است.

وی با تاکید براینکه تکمیل واکسیناسیون ( دریافت سه دوز ) در پیشگیری از مرگ بیماران بسیار موثر و کارامد است و انتظار است مردم در تکمیل واکسیناسیون خود فرصت را از دست ندهند، گفت: اثر بخشی دوز اول تقریبا هیچ ، دوز دوم حدودا ۳۰ درصد و دوز سوم ۷۰ الی ۹۵ درصد است که این اثر بخشی بیشتر در پیشگیری از شدت و وخامت بیماری به ویژه در مرگ و میر است.

دکتر موسوی اظهار کرد: واکسیناسیون لازم است ولی کافی نیست، واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه ها لازم و ملزوم و مکمل هم هستند .هم میهنان باید هر دو را جدی بگیرند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان یادآور شد: ظرفیت واکسیناسیون در استان تا ۱۰۰هزار واحد در روز است و استقبال مردم از این امر مهم و حیاتی در تامین سلامتی آنها و کاستن از بار بیماری و بستری بسیار اهمیت دارد./ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=239767
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه