مدیر عامل بانک صنعت و معدن:

مراودات جهانی بانک های ایرانی پس از برجام راحت شده است

مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: عده ای در قبال موفقیت ها و دستاوردهای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خود را به خواب زده اند، یکی از این دستاوردها راحت تر شدن مراودات جهانی بانک های ایرانی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی اشرف افخمی یکشنبه در دیدار با استاندار فارس در شیراز افزود: در دوران تحریم و قبل از توافق برجام برای هر جابجایی پول باید حداقل 10 درصد حق جابه جایی پرداخت می کردیم یعنی برای جابه جایی یک میلیارد یورو باید 100 میلیون یورو پرداخت می کردیم تا آن پول بدون هیچگونه خروجی برای کشور تبدیل و جا به جا شود.
وی ادامه داد: در مجموع بانک های کشور در دوران تحریم صدمات بسیاری دیدند اما پس از توافق برجام این روند تغییر کرد و بانک صنعت و معدن به عنوان نخستین بانک کشور در نخستین روز اجرایی شدن برجام 14 مورد اعتبار اسنادی (ال سی) به مبلغ 102 میلیون یورو باز کرد.
او اظهار کرد: با خروج بانک صنعت و معدن از تحریم ما مراودات خود را با بانک های خارجی آغاز کردیم و تا امروز 68 بانک در اروپا، جنوب شرق آسیا و خاور دور مستقیما با ما همکاری می کنند و ما مشکلی برای پوشش اسناد اعتباری نداریم.
افخمی گفت: بانک صنعت و معدن بعد از توافق برجام نخستین بانکی بود که خط اعتباری از کشور هند گرفت و پس از آن یک خط اعتباری هم از کره جنوبی گرفتیم و امروز نیز مذاکراتی با بانک های فرانسوی داشته ایم که آنها نیز علاقه مند به ایجاد یک خط اعتباری با ما هستند.
مدیر عامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: می بینیم بر خلاف آنچه که گفته می شود، برجام کمک بسیاری به کشور کرده و آثار آن به نفع منافع ملی بوده است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=99499
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه