معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان:

مراکز معاینه ارتقا ایمنی فنی خودروها را به دقت مورد توجه قرار دهند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: مراکز معاینه ارتقا سطح ایمنی فنی خودروها را به دقت مورد توجه قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شهرام ملکی ظهر امروز در جلسه کارگروه مراکز معاینه فنی استان کردستان اظهار کرد:مراکز معاینه ارتقا سطح  ایمنی فنی خودروها را به دقت مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: طبق برنامه پنجم توسعه کشور مراکز معاینه فنی سبک و سنگین باید بر اساس ظرفیت‌سنجی و مطابق با خودرو های ثبت شده و در صورت نیاز برای متقاضیان واجد شرایط مجوز فعالیت مراکز جدید صادر خواهد شد.

وی افزود: به واسطه افزایش تعداد خودرو در شهرستان‌های استان باید با توجه به ضریب افزایش تعداد خودرو مراکز معاینه فنی جدید راه‌اندازی شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت ارتقاء کیفیت فنی خودروهای ترددی در محورهای مواصلاتی و در جهت کاهش آلودگی زیست محیطی و نیز کاهش آمار تلفات فوتی و جرحی در ناوگان خودرویی استان بایستی مراکز معاینه  به دقت نسبت به انجام آزمایشات معاینه فنی خودروها اقدام و نظارت دقیق را در این مورد لحاظ کنند.

ملکی تصریح کرد: در این راستا شهرداری‌ها و راهنمایی و رانندگی و پلیس راهور نیز با همکاری و نظارت برمراکز معاینه فنی نسبت به رعایت استانداردهای تست فنی خودرو و در هنگام انجام معاینات در این مراکز اقدام کنند.

وی در پایان عنوان کرد: مالکین خودرو باید با رسیدگی مستمر به وضعیت فنی خودرو در ادامه با مراجعه به مراکز معاینه نسبت به تمدید برگه معاینه فنی خودرو اقدام کنند.

لازم به ذکر است در این جلسه درخواست‌های صدور مجوز مراکز جدید معاینه فنی خودرو در شهرستان‌های کامیاران، بیجار، دیواندره و سقز مورد بررسی قرار گرفت./فارس

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=200378
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه