میهن صنعت :

مردم با افزایش قیمت بنزین مشکلی ندارند

میهن صنعت : رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جای نگرانی از بابت افزایش قیمت حامل های انرژی وجود ندارد، گفت: خصوصا قیمت بنزین جای اصلاح دارد، تجربه نشان داده که اگر فضای روانی جامعه مثبت باشد این کار خیلی مشکل نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از مهر، مصباحی مقدم ادامه داد: دولت مکلف شده 5 درصد قیمت بنزین را بالا ببرد و درآمد خود را طبق قانون بودجه صرف کند. در جای دیگر هم دولت 38 درصد امکان افزایش قیمت حامل های انرژی را دارد تا منابع مورد نیاز هدفمندی را پوشش دهد .

این درحالی است که دولت می گوید تا آخر سال 92 وجه پیش بینی شده برای یارانه نقدی را پرداخت می کند از طرفی برای تامین منابع مالی آن جز تکلیف به قانون راهی ندارد.

وی گفت: دولت اگر قانون را اجرا کند و قیمت حامل ها را افزایش دهد هیچ جای نگرانی وجود ندارد خصوصا قیمت بنزین جای اصلاح دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: رشد مصرف بنزین خیلی بالا رفته و قاچاق هم افزایش یافته است برای جلوگیری از رشد مصرف و قاچاق راهی جز اصلاح قیمت نیست و اگر انجام شود درآمد مورد نیاز هدفمندی تامین می شود و جلوی قاچاق هم گرفته می شود.

مصباحی مقدم گفت: در قضیه بنزین ما مشکلاتی هم برای واردات داریم که باید سعی کنیم واردات را بالا نبریم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=24786
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه