میهن صنعت :

مرکز خدمات پس از فروش به زودی تخصصی خواهد شد

میهن صنعت : این پیش نویس در انتظار رای نهایی کمیته ملی استاندارد است و امید می رود این کمیته به زودی تشکیل و استاندارد ها به عنوان استاندارد ملی منتشر شود .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مدیر کل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع فلزی ضمن بیان اینکه پیش نویس استاندارد خدمات پس از فروش تا کنون نهایی نشده است اظهار داشت : این پیش نویس در انتظار رای نهایی کمیته ملی استاندارد است و امید می رود این کمیته به زودی تشکیل و استاندارد ها به عنوان استاندارد ملی منتشر شود .

فریدون بلغاری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : زمان انتشار این استاندارد بستگی به حجم کار کمیته ملی استاندارد ، متغیر است و این امر بعضا یک ماه به طول خواهد انجامید  لذا اداره نظارت بر استاندارد هیچ گونه اختیاری در این خصوص ندارد .

وی در ادامه این مطلب عنوان کرد : بند های این استاندارد در خصوص ارتقای توان علمی و فنی مراکز خدمات پس از فروش است که به موجب آن توانایی هایی را که هر مرکز باید از آن برخوردار باشد مشخص خواهد شد .

وی تصریح کرد : در راستای اجرای این استاندارد دوره های آموزشی برگزار خواهد شد  که کلیه مراکز خدمات پس از فروش ملزم به شرکت در این دوره ها خواهند بود و گواهی شرکت در دوره نیز به افراد داده خواهد شد همچنین چنانچه در این مراکز خدمات ویژه ای نیز ارائه شود نیازمند به گذراندن دوره آن و اخذ گواهینامه خواهد بود .

 

مدیر کل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع فلزی در خصوص دوره های پیش رو گفت : سازمان ملی استاندارد چندین شرکت را در حوزه های مختلف جهت برگزاری دوره های تخصصی در رشته های متفاوت مورد ارزیابی و کنترل قرار داده است لذا شرکت هایی که دوره های مذکور را برگزار می کنند مورد تایید سازمان استاندارد هستند همچنین افرادی که مسئول کنترل کیفی گروه های مختلفند در سال ملزم به گذراندن 20 ساعت دوره آموزشی و باز آموزی در شناسنامه کاری خود هستند. 

 

وی با اشاره به نظارت خودروسازان بر مراکز خدمات پس از فروش اظهار داشت : خودروسازان مکلف هستند که مراکز خدمات پس از فروش رو بر اساس استاندارد هایی که تعیین شده مورد بازرسی قرار دهند و گزارش هایی را در این راستا به سازمان ملی استاندارد ارائه دهند .

فریدون بلغاری در پایان در خصوص مزیت تدوین استاندارد مراکز خدمات پس از فروش عنوان کرد : چنانچه این استاندارد منتشر شود متقاضیان از مراجعه به تعمیرگاه های تخصصی خودداری کرده و ارائه خدمات تخصصی را بر آنها ترجیح خواهند داد .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=26254
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه