میهن صنعت :

مرگ هزار پايتخت نشين در تصادفات

میهن صنعت : قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران تعداد کشته‌هاي تصادفات رانندگي پايتخت در سال گذشته را يک هزار و 20 نفر اعلام کرد و گفت: در سال گذشته 20 درصد تلفات رانندگي تهران کاهش يافت.

به گزارش میهن صنعت قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران تعداد کشته‌هاي تصادفات رانندگي پايتخت در سال گذشته را يک هزار و 20 نفر اعلام کرد و گفت: در سال گذشته 20 درصد تلفات رانندگي تهران کاهش يافت.

به گزارش پايگاه خبري پليس،،جلسه هم‌انديشي دست‌اندرکاران حمل و نقل درون شهري و برون شهري با موضوع ايمني در حمل و نقل و ضرورت ارتقاي آن، برگزار شد.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در اين جلسه تعداد کشته‌هاي تصادفات رانندگي پايتخت در سال گذشته را يک هزار و 20 نفر اعلام کرد و گفت: در سال 90، موضوع ايمني محور تصميمات عملياتي مديريت شهري بود و همين عامل موجب کاهش 20 درصدي تلفات رانندگي تهران نسبت به سال 89 بود.

علي‌رضا سليماني افزود: سال گذشته براي اولين بار اتفاقات جديدي در تهران صورت گرفت و از جمله آمار تلفات ناشي از تصادفات رانندگي به تفکيک 22 منطقه با کمک سازمان پزشکي قانوني اندازه‌گيري شد و در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازي با رويکردهاي جديد، فعاليت‌هاي متنوعي اجرا شد.

وي با اشاره به اين که کارهاي فيزيکي و پايه‌اي متعددي در تهران به مورد اجرا در آمده، اظهار کرد: اقدام اثربخشي که در اين ميان مغفول مانده جريان‌سازي فرهنگي است که اگر به آن توجه کافي نشود، ساير بخش‌ها اثرگذاري خود را از دست مي‌دهند.

سليماني با تأکيد بر اهميت و ضرورت حفظ جان انسان‌ها، تصريح کرد: هر چند آمار تلفات رانندگي در ايران از 27 هزار نفر در سه سال پيش به 20 هزار نفر در سال گذشته رسيده اما تعداد بالاي اين آمار در کشورمان همچنان وحشتناک است.

وي با بيان اين که تشکل‌هاي صنفي و بخش خصوصي بايد در بحث ايمني ورود پيدا کنند، اضافه کرد: از طريق مديريت بهره‌وري در اقتصاد حمل و نقل و با سود حاصل از آن بايد مقوله ايمني مورد توجه قرار گرفته و در اين بخش سرمايه‌گذاري لازم صورت گيرد، ضمن اين که از ظرفيت‌هاي مردمي نيز مي‌بايست کمک گرفته شود.

سليماني با ابراز تأسف از حادثه اخير واژگوني اتوبوس دختران دانش‌آموز گفت: ارزش جان انسان‌ها با هيچ شاخصي قابل اندازه‌گيري و با هيچ رقمي قابل قيمت‌گذاري نيست و اين در حالي است که تقريباً هيچ ماهي نيست که شاهد يک حادثه دلخراش رانندگي در کشورمان با وسايل حمل و نقل عمومي در جاده‌هاي کشور نباشيم.

وي با اعلام اين که تا همين چند سال پيش آمار تلفات رانندگي در کشورمان محرمانه تلقي مي‌شد، افزود: اطلاع از اين آمارها باعث حساس‌سازي جامعه مي‌شود و هر چه دانش رانندگان و خانواده‌هاي‌ ايشان بالاتر برود و نسبت به بومي‌سازي اقدامات موفق بين‌‌المللي به نحوي که با فرهنگمان هم‌خواني داشته باشد اقدام کنيم، تعداد تصادفات رانندگي و تلفات آن کاهش پيدا مي‌کند.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در پايان با تأکيد بر اين که پيش از هر اقدام بايد ساختار‌ها را اصلاح و درست کرده و بيش از هر کس بايد از خودمان و خانواده‌هايمان شروع کنيم، خاطرنشان کرد: فعالان حوزه حمل و نقل با احتساب خانواده‌ها و افراد تحت تکفل ايشان که در مجموع به 10 ميليون نفر مي‌رسند، از اهميت و جايگاه ويژه‌اي برخوردارند.


لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5469
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه