معرفی رسمی نسل جدید مزدا3

مزدا3؛ شمشیری که از نیام کشیده شد!

میهن صنعت : مدت‌ها پس ازا نتشار تصاویر مختلف و شایعات و گمانه‌زنی‌های فراوان، مزدا بالاخره به طور رسمی از نسل جدید مزدا 3 رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نسل جدید مزدا 3 با طراحی بروز، امکانات بیشتر و بدنه و خصوصیات فنی متفاوت قرار است در شهرهای ملبورن، استانبول، سن پترزبورگ و لندن نیز به نمایش گذاشته شود.

طراحی خارجی:
اولین مسئله‌ای که طراحان و مهندسان خودشان را با آن درگیر کردند ابعاد خودرو بود. فاصله بین دو محور مزدا3 سدان نسبت به نسل قبلی 6 سانتی‌متر افزایش یافته است. این در حالی است که طول گونه هاچ‌بک 4.5 سانتی‌متر کوتاه‌تر از قبل شده و این به معنای کاهش فاصله اوورهنگ‌ها یا چرخ تا انتهای سپرهاست.

طراحی مزدا 3 جدید بر اساس فلسفه کودو صورت گرفته که پیش‌تر امتحانش را بر روی کانسپت‌های نوآورانه مزدا پس داده بود. خطوط سیال و آزاد با قوس‌ها و حرکات آبشاری و موج مانند سراسر بدنه را پوشانده و بازی زیبایی از نور و سایه را به راه انداخته است که چشم بیننده را در اولین نگاه در سراسر بدنه می‌گرداند. چراغ‌ها مطابق سنت همیشگی بادامی و کشیده‌اند؛ اما جلوپنجره برای القای ابهت و تقویت بصری تا حد امکان بزرگ در نظر گرفته شده است و با گوشه‌های شکسته موجودیت خود را به عنوان یک عنصر واجد اهمیت تثبیت می‌کند.

فرم کشیده کاپوت و شیب مناسب ستون A و سقف این قابلیت را برای مزدا 3 فراهم کرده تا یکی با 0.27 و 0.25 CD برای گونه‌های هاچ‌بک و سدان یکی از بهترین عملکردهای آیرودینامیکی را در این کلاس به نمایش بگذارد.

طراحی داخلی:
در داخل فرم‌هایی آشنا اما چشم‌نواز جاخوش کرده‌اند. طراحان مشخصا یک گام به جلو برداشته‌اند وسعی کرده‌اند تا به جای فرم‌های احساساتی و دل‌زن از خطوط افقی و کشیده‌ استفاده کنند.

استفاده از مواد باکیفیتی چون پارچه ساتن، چرم و قطعات آلومینیومی وهمین‌طور ترکیب رنگ نقره‌ای با مشکی پیانو به کابین جلوه خاصی بخشیده است تا در کنار صندلی‌های راحت‌تر مجموعه‌‌ای کامل فراهم شود. یک سیستم سرگرم کننده جید با درگاه‌های USB/ AUX و بلوتوث هم در کنار سیستم راهبری اکتیو اسکای هم نیازهای نرم‌افزاری سرنشینان را پشتیبانی می‌کند.

مشخصات فنی:
مزدا 3 2014 در بازار ایالات متحده با دو پیشرانه بنزینی عرضه می‌شود. یکی به حجم 2 لیتر و از نوع SKYACTIVE-G که 155 اسب بخار قدرت و 203 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند و دیگری با 2.5 لیتر حجم که توانایی تولید 184 اسب بخار قدرت و 250 نیوتون‌متر گشتاور را داراست. هر دو پشرانه با گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک قابل سفارشند.

البته گفته می‌شود برای بازار اروپا یک پیشرانه 2.2 لیتری دیزلی که با 90 کیلوگرم نسبت به سلفش سبک‌تر است در نظر گرفته شده که اتصال آن نیز به چرخ‌ها از طریق گیربکس شش سرعته دستی صورت می‌گیرد.

مزدا 3 با لیست بلندبالایی از تجهیزات ایمنی روانه بازار می شود. سیستم نمایش نقاط کور، رادار کروز کنترل، سیستم هشدار دهنده حرکت در شهر و کنترل نور چراغ‌‌‌ها بخشی ازاین تجهیزات هستند.

پایان سخن:
طراحی به مراتب چشمگیر و خوش تناسب، امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر؛ در کنار پیشرانه‌هایی با تنوع مناسب و البته از لحاظ اقتصادی به صرفه مزدا 3 جدید را قوی‌تر و بهتر از نسل های قبلی‌اش کرده و این مزیتی است که می‌تواند به موفقیت‌های بیشترش در مقابل رقبا کمک کند.
مزدا با نسل جدید مزدا 3 جان تازه‌ای به پرطرفدارترین محصول خودش هدیه کرده و حالا باید منتظر هجوم این سامورایی تند و تیز به صف کلاس متوسط‌های کوچک باشیم.

پرشین خودرو

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=20919
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه