انگشت اتهامی که به سمت خودروسازان نشانه رفته است :

مسئول ورود قطعات بی کیفیت به خط تولید خودروسازان کیست ؟!

دبیر انجمن قطعه سازان ضمن تایید ورود برخی قطعات بی کیفیت به خط تولید خودروسازان می گوید : در شرایطی که مسئولیت خرید قطعات بر عهده خود خودروساز است خیلی دور از انتظار نیست که قطعات خارجی توسط خودروسازان به خط تولید آنها راه پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دبیر انجمن قطعه سازان ضمن تایید ورود برخی قطعات بی کیفیت به خط تولید خودروسازان می گوید : در شرایطی که مسئولیت خرید قطعات بر عهده خود خودروساز است خیلی دور از انتظار نیست که قطعات خارجی توسط خودروسازان به خط تولید آنها راه پیدا کند.

مازیار بیگلو در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با توجه به طرح اخباری مبنی بر استفاده از قطعات کم کیفیت در خط تولید خودروسازان اظهار داشت :  البته ورود قطعات بی کیفیت داخلی به خط تولید شرکتهای خودروسازان به جهت لایه های مختلف کنترل کیفی که در شرکتها وجود دارد بسیار سخت و غیر ممکن است.

وی تاکید کرد : هر چند مسئولیت خرید قطعات بر عهده خود خودروساز است بنابراین خیلی دور از انتظار نیست که قطعاتی توسط خود خودروسازان وارد و در خودروهای تولید استفاده شود و مسلما  این خود خودروساز است که باید در این جریان پاسخ گو باشد.

وی با تایید ورود برخی قطعات بی کیفیت به خط تولید خودروسازان تصریح کرد : هر چند  این موضوع تا حدودی امکان پذیر است اما انجمن امکان هیچ گونه دخل و تصرفی در سیستم خودروساز ندارد و تنها اقدامی که می توان انجام داد مقاومت در برابر ورود قطعات وارداتی و تاکید بر استفاده از قطعات داخلی است که معمولا از کیفیت بالاتری نسبت به بسیاری از قطعات خارجی برخوردار است.

وی  با اشاره به اینکه باید از خرید و ورود قطعات وارداتی به جریان تولید خودروهای داخلی اجتناب شود ، گفت : در شرایطی که کیفیت قطعات ایرانی بالاتر از بسیاری از نمونه های خارجی است چرا باید از قطعات وارداتی و گاها بی کیفیت در خودروهای داخلی استفاده شود ؟

وی افزود : در تاریخ فعالیت خودروسازان داخلی این مساله اتفاق افتاده است که گاها قطعاتی بی کیفیت و نا مرغوب اروپایی نیز در جریان همکاری ها به خطوط تولید شرکتها وارد شده است .

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور تصریح کرد : متاسفانه در سالهای اخیر برخی از اروپایی ها نیز قطعاتی را به خودروسازان دادند که بعضا نامرغوب بوده است اما اینکه قطعات بی کیفیت توسط قطعه ساز داخلی تامین شود بسیار بعید است چرا که اولین قطعه ای که مغایر با سفارش خودروساز باشد جلوی ارسال آن  به خط تولید گرفته می شود تا زمانی که مشکل قطعه مورد نظر برطرف شود.

بیگلو با اشاره به نظارت و کنترل دقیق بر جریان تامین قطعات توسط سازندگان داخلی اظهار داشت : امروز مشکلات دامنه داری که گاها در جریان ورود قطعات بی کیفیت مطرح می شود کمتر از جانب سازنده داخلی است بلکه اغلب موارد توسط ورود قطعات خارجی به خط تولید شرکتهاست.

وی در ادامه مشکل عمده صنعت ایران را بهره‌وری پایین اعلام کرد و گفت : خودروسازان و قطعه‌سازان باید برای بهبود این جریان و افزایش بهره وری در تولید تلاش بیشتری نمایند تا خودروهایی با قیمت مناسب و رقابتی در بازار داخل عرضه شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=100699
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه