میهن صنعت:

مسابقاتی برای خوش‌صداها و لطیفه‌پردازها

میهن صنعت: شبکه‌های مختلف تلویزیون برای نوروز ۹۳ نیز مسابقاتی تدارک دیده‌اند که از مهم‌ترین و تازه‌ترین آنها می‌توان به مسابقه «۳ دا» در شبکه سه اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مسابقات تلویزیونی به عنوان یکی از برنامه‌های پرمخاطب، همیشه در فهرست برنامه‌های نوروزی تلویزیون قرار دارد. شبکه‌های مختلف تلویزیون برای نوروز ۹۳ نیز مسابقاتی تدارک دیده‌اند که از مهم‌ترین و تازه‌ترین آنها می‌توان به مسابقه «۳ دا» در شبکه سه اشاره کرد.

صداهای برتر در شبکه 3

برنامه تلویزیونی «۳ دا» که به تهیه‌کنندگی فرشید محمودی و حمید رحیمی نادی ساخته می‌شود، برای پخش در ایام نوروز در نظر گرفته شده، اما این برنامه صرفا یک مسابقه تلویزیونی نیست. برنامه تلویزیونی «۳ دا» که مسابقه‌ای برای کشف استعداد‌های جوان در زمینه خوانندگی است، بخش‌های متنوعی دارد و از آن جمله می‌توان به گفت‌وگو با هنرمندان پیشکسوت عرصه موسیقی و طرح مسائل این حوزه اشاره کرد.

محمودی، تهیه‌کننده این برنامه درباره ساختار مسابقه «۳دا» گفت: این مسابقه با حضور افراد مستعد و علاقه‌مند خوانندگی برگزار می‌شود. در مرحله اول، بهترین‌ها را انتخاب می‌کنیم که اکنون این مرحله به انجام رسیده و اینک مشغول ضبط مرحله تست صدا و گپ و گفت داوران و هنرمندان هستیم.

به گفته این تهیه‌کننــده ،از دوم اسفند ضبط بخش استودیویی این برنامه با حضور شرکت‌کنندگان نهایی آغاز می‌شود. وی توضیح داد: با توجه به این‌که در گذشته مرکزموسیقی صداوسیما فراخوانی برای یافتن استعدادهای برتر صدا داده بود و یک بانک اطلاعاتی برای شناسایی این افراد در اختیار داشت، به ما برای دعوت از استعدادهای جوان کمک کرد. محمودی درباره بخش استودیویی برنامه گفت: شرکت‌کنندگان در مرحله اول، آواز تیتراژ برنامه‌های شبکه‌سه را اجرا می‌کنند و در بخش بعدی، تیتراژهای تولید شده در دیگر شبکه‌ها نیز به برنامه اضافه می‌شود. حدود پنج نفر از شرکت‌کنندگان این مسابقه به مرحله نهایی راه پیدامی‌کنند که باید یک تیتراژ را همراه با گروه موسیقی حاضر در استودیو اجرا کنند.

براساس توضیحات محمودی، انتخاب استعدادهای برتر به انتخاب مخاطبان خواهد بود و همزمان با پخش برنامه، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت برنامه یا ارسال پیامک نظرشان را اعلام کنند. پس از رای‌گیری، سه نفر برنده از طرف مرکز موسیقی صدا و سیما امکان تولید یک آلبوم موسیقی را می‌یابند تا بتوانند نخستین آلبوم خود را بدون هزینه و با کمک صدا و سیما روانه بازار کنند. ضمن آن‌که هر کدام از این افراد امکان اجرای تیتراژ یکی از برنامه‌های شبکه سه را خواهند داشت.

محمودی تاکید کرد: مسابقه «۳ دا» قصد ندارد به جوانان در زمینه خوانندگی آموزش دهد، بلکه تلاش می‌کنیم به افراد توانمند و مستعد این امکان را بدهیم که استعدادهایشان را شکوفا کنند. محمودی درباره انتخاب عنوان «۳ دا» درباره این برنامه گفت: از آنجا که این برنامه برای شبکه سه تولید می‌شود، از عدد ۳ به عنوان الگوی این برنامه استفاده کرده‌ایم و چون بر اساس لغت‌نامه دهخدا اگر کلمه صدا باسین هم نوشته شود همان مفهوم را دارد، این عنوان برای چنین برنامه‌ای مناسب است.

شبکه سه علاوه بر مسابقه «۳ دا» یک مسابقه دیگر نیز برای ایام نوروز در نظر گرفته است؛ مسابقه کلید که دوسال متوالی در ایام نوروز به مخاطبان شبکه سه ارائه شده است، امسال نیز در فهرست مسابقات نوروزی تلویزیون قرار دارد و با همان ساختار قبلی تولید می‌شود.

سرزمین دانایی به نوروز می‌رسد

مسابقه «سرزمین دانایی» یکی از مسابقه‌های متفاوت تلویزیون است که به صورت مستند ـ مسابقه تولید می‌شود و سری اول آن به مرحله نهایی جشنواره ABU راه یافته و سال گذشته در جشنواره جام‌جم نیز دو جایزه را از آن خود کرده است. فصل جدید مسابقه سرزمین دانایی در فضای شهری ساخته شده و نوروز ۹۳ به مخاطبان شبکه تهران ارائه می‌شود.

سعید ابوطالب، تهیه‌کننده این مسابقه درباره سری جدید آن گفت: این مسابقه در ۱۴ قسمت و با حضور هفت‌گروه به کارگردانی یاسر سینایی تصویربرداری شده است. اکنون حسین بیات در حال تدوین این برنامه است و ابوالفضل حاجیان و امین عابدی در حال صداگذاری این برنامه هستند.

وی درباره روند مسابقه گفت: پیش‌تولید این مسابقه شامل یافتن فضا، ساخت دکور، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی برای ضبط و تصویربرداری آبان ماه انجام و تصویربرداری از اواخر آذرماه آغاز شد. تفاوت این فصل با مسابقات گذشته در این است که این بار نزدیک به ۲۰ هزار نفر از دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان برای حضور در مسابقه ثبت‌نام کردند و از بین آنها ۵۰۰ نفر انتخاب شدند. شرکت‌کنندگان این دوره از میان دانش‌آموختگان رشته‌های مکانیک، فنی و مهندسی، علوم پایه و پزشکی انتخاب شده‌اند.

به گفته ابوطالب، منتخبان مرحله اول در آزمون عملی، تست روان‌شناسی و پزشکی شرکت کردند که از بین آنها هفت گروه انتخاب شدند و در حقیقت رقابت اصلی در این سری از مسابقه میان این هفت گروه است.

ابوطالب درباره روند این مسابقه گفت: در این فصل سه گروه از آقایان، دو گروه خانوادگی و دو گروه از خانم‌ها شرکت‌کنندگان این مسابقه را تشکیل می‌دهند که از میان هفت گروه شرکت‌کننده، در پایان هر روز یک گروه حذف می‌شود تا برنده نهایی مشخص شود.

مسابقه‌ای برای شبکه نسیم

شبکه نسیم که زمان زیادی از راه‌اندازی آن نمی‌گذرد به یکی از شبکه‌های مورد توجه مخاطبان بدل شده و همین استقبال، به تولید برنامه برای این شبکه منجر شده است. یکی از برنامه‌هایی که برای این شبکه و مخصوص پخش در ایام نوروز تولید می‌شود مسابقه «شوخ‌طبع‌ترین و لطیفه‌پردازترین‌ها» به کارگردانی حسین فردرو است.

فردرو درباره این مسابقه گفت: براساس رویکرد شبکه نسیم به عنوان شبکه نشاط و سرگرمی قصد داریم شوخ‌طبع‌ترین و لطیفه‌پردازترین افراد را انتخاب کنیم. به این منظور فراخوانی منتشر شده و از تماشاگران تلویزیون خواسته‌ایم برای حضور در این مسابقه اعلام آمادگی کنند.

به نقل از جام جم حسین فردرو درباره این مسابقه گفت: این مسابقه در برج میلاد تصویربرداری خواهد شد. در مرحله اول با نظر کارشناسان برنامه ۳۰ نفر را انتخاب خواهیم کرد. این افراد برای کسب مقام شوخ‌طبع‌ترین فرد با هم رقابت خواهند کرد و در نهایت برگزیده مسابقه موفق به دریافت یک دستگاه خودرو خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=42385
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه