مسکن در انتظار سقوط قیمت ها؟

از چند سال پیش بازار مسکن دچار یک پدیده جدیدی شده است که همانا خارج شدن مسکن از یک کالای سرمایه ای به یک کالای مصرفی است. به استثنا اواخر سال گذشته که تعداد زیادی مسکن در بین دلالان این بخش معامله شده است، این امر موجب رکود شدید در معاملات مسکن شده است.


به گزارش اكوويژن چند مدتی است که حتی دلالان هم فهمیده اند که خریدار مصرفی برای آپارتمانهای آنها وجود ندارد و در نتیجه آنها هم دیگر خرید و فروشی انجام نمی دهند که حتی تحریک هدفدار بازار توسط یک خبرگزاری و یک روزنامه هم نتوانسته این یخ را ذوب نماید. این خبرگزاری و روزنامه سعی نمودند با بیان اینکه بعد از محرم قرار است نقدینگی به سمت بازار مسکن حمله ور شود و یا اینکه فروشندگان قیمت واحد ها را افزایش دهند، موجب تحریک بازار را فراهم آورند. اما بازار مسکن یختر از این است که بخواهد با این تحریک ها ذوب شود که شاهد اصلی این مدعا، خالی بودن بنگاه های املاک از خریدار است. به همین خاطر است که رییس مشاوران املاک از رکود بازار مسکن حداقل تا سال آینده خبر داده است.

برای تجسم ناتوانی خریداران مصرفی کافی است تا نگاهی به طرح مسکن ویژه بیاندازیم که در ابتدا همگان فکر می کردند برای 5000 واحد حداقل 100.000 نفر ثبت نام می کنند و قرار بود بین آنها قرعه کشی نمایند. ولی در نهایت کمتر از 3000 نفر ثبت نام کردند و معلوم هم نشد که چند نفر از آنها انصراف دادند.  بنابراین به نظر می آید در آینده با رکود شدیدتر معاملات مسکن و نیاز فروشندگان به نقدینگی شاهد کاهش قیمت مسکن باشیم. امری که با آماده شدن خانه های ساخت شده توسط بخش خصوصی و تحویل واحدهای پردیس و پرند تا آخر امسال و اوایل سال آینده شتاب بیشتری بخود گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6455
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه