میهن صنعت :

مسکوت ماندن طرح حق العمل کاری جایگاه داران سوخت

میهن صنعت : رئیس سندیکای جایگاه داران سوخت با توجه به حذف احتمالی کارمزد فروش جایگاه داران در سال 92 گفت : تاکنون برنامه ای جهت حذف کارمزد فروش جایگاه داران در سال 92 اعلام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رئیس سندیکای جایگاه داران سوخت با توجه به حذف احتمالی کارمزد فروش جایگاه داران در سال 92 گفت : تاکنون برنامه ای جهت حذف کارمزد فروش جایگاه داران در سال 92 اعلام نشده است.

بیژن حاج محمد رضا در گفتگو با خبر خودرو، افزود : سال گذشته شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی طی مذاکراتی که با جایگاه داران داشتند تلاش شد تا طرح حق العمل کاری جایگزین طرح کارمزد فروش فعلی شود به نحوی که بخشی از ارزش فرآورده با توافق جایگاه داران به عنوان کارمزد در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد : مدت زیادی است که جایگاه داران به دنبال اجرای این طرح هستند البته طرح های دیگری در راستای این موضوع ارائه شد و همچنان منتظر اجرای آن هستیم .

وی تصریح کرد : هر چند در این طرح مشخص نگردیده که رقم کارمزد از مردم دریافت می شود یا کما کان از بودجه داخلی شرکت ملی پالایش و بخش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تا کنون طرح حق العمل کاری جایگاه داران مسکوت مانده ،اظهار داشت : در آبان ماه سال گذشته کارمزد سال 91 را ، شروع همان سال اعلام شد که البته درصد قابل قبولی با توجه به هزینه های جایگاه داران نیست چرا که این مساله جایگاه داران را در اجرای تعهدات ناتوان می کند و فعالیت بدون سود، انگیزه فعالیت بیشتر را از این قشر می گیرد.

رئیس سندیکای جایگاه داران در ادامه خاطر نشان کرد : متاسفانه با افزایش قیمت سوخت طی سالیان گذشته ، میزان کارمزد فروش جایگاهها تغییری نکرده است به همین جهت ادامه فعالیت این صنف در اینده بسیار دشوار و غیر ممکن خواهد بود.

پیش از این بر اساس وعده مسئولین در شرکت پخش فرآورده های نفتی قرار بود ار ابتدای سال 92 با حذف قطعی کارمزد ، بنزین به صورت حق العمل کاری در جایگاهها عرضه شود.

گفته می شود حذف کارمزد و پرداخت حق العمل کاری منجر به افزایش سطح خدمات رسانی ، بال رفتن حاشیه سود جایگاه داران و استقبال سرمایه گذاراان داخلی و خارجی در ساخت و توسعه مجاری عرضه سوخت خواهد شد.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=17669
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه