میهن صنعت:

مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور: منتظر هدیه دیوان عدالت هستیم/ هفته کارگر امسال پربارتر بود

میهن صنعت: مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور ابراز امیدواری کرد: دیوان عدالت اداری رسیدگی به پرونده شکایت مزد کارگران را هر چه سریعتر به سرانجام برساند و رای مثبت خود را به کارگران هدیه دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی خدایی در گفت‌وگویی اظهار کرد: اگر چه هنوز دعوتنامه‌ جدیدی از طرف دیوان عدالت به دست ما نرسیده است ولی ریاست دیوان عدالت اداری هفته گذشته اعلام کردند که رسیدگی به پرونده کارگران را به عنوان هدیه هفته کارگر در دستور کار قرار خواهند داد که امیدواریم با توجه به قول مساعد ایشان، رای مثبت دیوان عدالت را به عنوان هدیه‌ به جامعه کارگری شاهد باشیم.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم هفته کارگر امسال، اظهار کرد: امسال مراسم هفته کارگر پربار تر و بهتر از سالهای گذشته برگزار شد و صبحتهای دلگرم‌ کننده‌ای از رییس جمهور و وزیر کار شنیدیم.

 

خدایی تکیه بر تولید، فرهنگ تولید محور و حفظ اشتغال موجود را از جمله موضوعاتی ذکر کرد که موجبات دلگرمی کارگران در هفته کارگر را به وجود آورده است و افزود: اگر از شعار خارج و به عمل وارد شویم، فرمولی که وزیر کار درصدد اجرای آن است نتیجه می‌دهد.

 

به گفته عضو هیات مدیره کانون شورای اسلامی کار استان تهران مفاهیمی چون تبدیل اقتصاد نفتی و رانتی به اقتصاد تولیدی و اعتبار بخشی به تولید ساخت ایران امید مضاعفی به جامعه کارگری تزریق کرده است.

 

وی در عین حال افزود: تنها گلایه غالب فعالان کارگری در هفته کارگر امسال این بود که اجازه راهپیمایی روز کارگر داده نشد ولی در مجموع در مقایسه با سالهای قبل که همین حداقل‌ها را هم برای کارگران در نظر نمی‌گرفتند، مراسم امسال تاثیرگذار بود.

 

به نقل از ایسنا مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در پایان گفت: توقع نداریم که تمام مشکلاتی که طی سالهای گذشته بر جامعه کارگری تحمیل شده ظرف همین امسال برطرف شود و همراهی با دولت و وزارت کار را دنبال خواهیم کرد تا مشکلات کارگران پله پله حل شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=47375
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه