«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مشخصات کیا اپتیما جدید منتشر شد

مشخصات ظاهری کیا K5 ویا به عبارت دیگر کیا اپتیما در اوایل ماه نوامبر منتشر شد و حالا نوبت به معرفی پیشرانه و ویژگی های فنی و کابین این سدان رسیده که البته مشخصات ذکر شده برای بازار کره جنوبی است و احتمال تغییر آن در مناطق دیگر وجود دارد.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مشخصات ظاهری  کیا K5 ویا به عبارت دیگر کیا اپتیما در اوایل ماه نوامبر منتشر شد و حالا نوبت به معرفی پیشرانه و ویژگی های فنی و کابین این سدان رسیده که البته مشخصات ذکر شده برای بازار کره جنوبی است و احتمال تغییر آن در مناطق دیگر وجود دارد.

تجهیز برخی از پیشرانه های کیا اپتیما به سیستم AWD خبری خوش برای بسیاری از ساکنین مناطق برفی است و دسترسی به سیستم FWD نیز برای مدل استاندارد وجود دارد.

این خودروساز کره ای اعلام کرده که دو پیشرانه برای عرضه به بازار آمریکا در نظر گرفته شده که می توان از پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر 4 سیلندر با قدرت 178 اسب بخار و گشتاور 265 نیوتون متر در مدل های رایج نام برد.

علاوه براین، پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژر 4 سیلندر با قدرت 286 اسب بخار و 422 نیوتون متر گشتاور برای تریم GT موجود است.

شرکت کیا مدعی است که شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت را در مدت زمان 6.6 ثانیه پرمی کند. این پیشرانه با گیربکس 8سرعته دو کلاچه جدید ویا نسخه قدیمی 8 سرعته اتوماتیک با مبدل گشتاور عرضه می شود.

پیشرانه های برای عرضه در بازارهای کشورهای دیگر متفاوت است و در لیست پیشرانه های کیا اپتیما می توان به نسخه 2لیتری 4 سیلندر با قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 192 نیوتون متر ویا 2.5 لیتری 4 سیلندر با قدرت 191 اسب بخار و 246 نیوتون متر گشتاور اشاره کرد.

پیشرانه های مذکور با گیبرکس 6 ویا 8سرعته عرضه می شوند اما نسخه 8سرعته دو کلاچه تنها برای مدل جی تی موجود است. پیشرانه هیبریدی نیز در راه بوده که این شرکت جزییات آن را منتشر نکرده است.

ویژگی های کابین این خودرو نیز همانند مشخصات فنی آن قابل توجه است. صفحه نمایش دیجیتالی 12.3 اینچی پشت آمپر به همراه صفحه نمایش 10.25 اینچی سیستم اینفوتیمنت و هدآپ دیسپلی 8 اینچی در نگاه نخست نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

سیستم های ایمنی و کمک راننده از دیگر ویژگی های بارز این خودرو است که در واقع سیستم پارک هوشمند ریموتی یکی از آن ها بوده و تنها با فشار یک دکمه پارک کردن را می توان به خود خودرو سپرد.

کیا اپتیما یا K5 از اوایل سال 2020 روانه بازار خواهد شد و پیش بینی می شود که در اواخر سال 2020 ویا اوایل سال 2021 به بازار آمریکا معرفی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=189505
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه