با تصويب كارگروه حمايت از توليد :

مشكل اخذ پروانه بهره برداري 600 واحد صنعتي استان تهران حل شد

میهن صنعت : 600واحد توليدي آلاينده و مزاحم در سطح شهر تهران كه به شهركهاي اطراف تهران منتقل شده اند پروانه بهره برداري مي‌گيرند.

600واحد توليدي آلاينده و مزاحم در سطح شهر تهران كه به شهركهاي اطراف تهران منتقل شده اند پروانه بهره برداري مي‌گيرند.

به گزارش میهن صنعت به نقل از  شاتا مسئول دبير كارگروه حمايت از توليد با اعلام اين خبر گفت : اين تصميم بنا بر درخواست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران در بيستمين جلسه كارگروه حمايت از توليد گرفته شد.
كيومرث فروتني اين تصميم كميته تخصصي كارگروه حمايت از توليد را با در نظر گرفتن چند شرط اعلام كرد و افزود : موافقت اداره كل حفاظت محيط زيست استان تهران و توليدي بودن اين واحدها از جمله شروط در نظر گرفته شده است.
 وي ادامه داد: همچنين صرفا واحدهايي كه از داخل شهر تهران انتقال يافته اند مشمول برخورداري ازتصميم كارگروه  حمايت از توليد هستند و اين واحدها بايد حتما قبل از انتقال از داخل شهر تهران به شهركهاي اطراف داراي جواز كسب از اتحاديه هاي صنفي  بوده باشند ونيز واحد ها در حال حاضر فعال باشند.
دريافت زمين  در شهرك صنعتي از سوي واحدها قبل از پايان سال 87 از ديگر شروطي است كه اين 600 واحد براي دريافت پروانه بهره برداري بايد داشته باشند.
به گفته فروتني زمينه فعاليت  412 واحد از 600 واحد انتقال يافته در زمينه فلزي ، حدود 16 واحد در صنايع شيميايي، 12 واحد نساجي ، 3 واحد الكترونيك ، 10 واحد سلولوزي ، يك واحد كاني غير فلزي، و 11 واحد هم در ساير زمينه ها بوده است.
مسئول دبير كارگروه حمايت از توليد اظهار كرد:  600 واحد مذكور قبلا با درخواست اتحاديه هاي صنفي به شهركهاي صنعتي منتقل شده اند و سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران با در نظر گرفتن شروط ذكر شده مي‌تواند پروانه بهره برداري اين واحدها را صادر كند .
طبق مصوبه دولت در سال 69 واحدهاي آلاينده در شعاع 120 شهر تهران و 50 كيلومتري شهر اصفهان اجازه دريافت پروانه بهره برداري را ندارند .
اكنون با انتقال اين  600واحد از سطح شهر تهران به شهركهاي اطراف از جمله شمس آباد  از مزاياي خدمات شهركهاي صنعتي از جمله خدمات زيربنايي نظيرنرخ آب و برق و گاز صنعتي و كمتر از صنوف ، تسهيلات بانكي ، احيانا معافيتهاي مالياتي كه داراي ضوابطي در بخش صنعت هست و برخي مزيتهايي در رابطه با تامين اجتماعي و … برخوردار مي‌شوند

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5161
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه