میهن صنعت :

مشکلات اقتصادی را نباید به گردن تحریم ها انداخت

میهن صنعت : عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اگر از منابع و ظرفیت های اقتصادی به درستی استفاده می شد مجبور نبودیم بسیاری از مشکلات اقتصادی ایجاد شده را به گردن تحریم بیاندازیم، گفت: بخش زیادی از مشکلات اقتصادی به سومدیریت و بی تدبیری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، غلامرضا اسداللهی درگفت و گو با خانه ملت، بااشاره به انتخابات پیش رو ، گفت:با یک جابجایی در قدرت ویک دوره زمانی دو ساله بسیاری از مسایل اقتصادی قابل حل خواهد بود.

نماینده مردم تربت جام وتایباد درمجلس شورای اسلامی افزود: اگر از منابع و ظرفیت‌های اقتصادی به درستی استفاده می کردیم مجبور نبودیم بسیاری از مشکلات اقتصادی ایجاد شده را به گردن تحریم بیاندازیم.

وی با بیان این که تحریم ها تاثیر چندانی در وضعیت اقتصادی موجود نداشت ، افزود: اگربخشی از درآمد حاصل از یارانه ها را تنها به اقشار آسیب پذیروبخشی از آن را به تولید اختصاص می دادیم بسیاری از مشکلات امروز ایجاد نمی شد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه،و محاسبات مجلس گفت: باید با حمایت از تولید و صنعت تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم.

اسداللهی با تاکید بر ضرورت تغییر درسیاستهای اقتصادی، گفت: متاسفانه ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی ازاین است که بسیاری از پروژه های عمرانی نیمه تمام مانده است درصورتی که اگر پروژه های کمتری را شروع و به اتمام می رساندیم به نفع اقتصادی بیشتری دست می یافتیم.

نماینده مردم تربت جام وتایباد درمجلس با بیان اینکه دولت به دلیل نداشتن برنامه های اقتصادی و عدم استفاده از متخصان نتوانست در اقتصاد ثبات ایجاد کند، گفت: متاسفانه این دولت نتوانست در جهت دهی منابع به خوبی عمل کند و ما شاهد این بودیم که موسسات مالی و اعتباری نقدینگی جذب شده را به سمت تهران و دربخش مسکن سوق داده وموجب رونق دلالی در این بخش شدند.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس درادامه به دیگر مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: متاسفانه ارز مرجع در بسیاری از مقاطع زمانی به واردات خودروهای لوکس اختصاص یافت و درمقاطعی هم تعرفه واردات این نوع خودرو کاهش یافت که این خود شایبه ایجاد رانت را به ذهن متبادر می کند./

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=18263
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه